בית >> בלוג >> תיאום מס לשכירים - כל ...

תיאום מס לשכירים

מי חייב לבצע תיאום מס לשכירים?

חובת תיאום מס מוטלת על עצמאיים בלבד, עליהם להגיש דו"ח למס הכנסה מידי חודש. שכירים לעומתם, אינם מחוייבים בהגשת דוח לצורך ביצוע התיאום. החוק מתיר לשכיר לא לבצע תיאום כלל.
כדי למנוע מצב שבו אנשים יעבדו בשתי עבודות במקביל מבלי לבצע תיאום, רשות המיסים גובה את המס הגבוה ביותר שניתן מהכנסה מעבודה השנייה. מכיוון שמתבצעת גבייה כזו, כך האינטרס מועבר למגרש של השכיר ולמס הכנסה אין צורך להתעסק בלרדוף אחרי עובדים שוטים.

מהו תיאום מס?

תיאום מס הוא דיווח למס הכנסה על הכנסה נוספת, בצורה כזו המאפשרת לרשות לנכות ממנה מס בשיעורים נמוכים יותר. על פי חוק, חייב כל אדם בעל הכנסה נוספת, מלבד ההכנסה ממקום עבודתו העיקרי, לשלם את המס המירבי על ההכנסה הנוספת, כל עוד לא ביצע תיאום. כלומר באופן אוטומטי לאחר דיווח על ההכנסה הנוספת, יורד משכרך המס מקסימלי, לכן מומלץ עבורך לבצע תיאום מס לשכירים, ולהפחית את הכמות הנגבית. למעשה על פי חוק אין חובת דיווח על שכיר, ולכן במצב שבו אתה שכיר, אינך מחויב לבצע תיאום מס לשכירים, אך הוא יהיה לטובתך!

מי צריך לבצע תיאום מס לשכירים?

אם אתם עובדים בשני מקומות עבודה או יותר, או שפוטרתם או החלפת מקום עבודה במהלך השנה, אם אתם שכירים בעלי מקורות הכנסה או משתייכים לאוכלוסיות מיוחדות – אתם יכולים (ומומלץ) לבצע תיאום מס לשכירים, לדווח למס הכנסה על העבודות הנוספות ומהם ינוכה מס בשיעורים
נמוכים יותר.

מי זכאי להקלות בתיאום המס?

1. תושבי ישראל.
3. תושבים חוזרים.
5. עיוורים.
7. קרובי משפחה של קטין נטול יכולת.
8. בני/ות זוג של בעלי הכנסה שנתית נמוכה.
9. חיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי.
10. חסרי הכנסה בחלק משנת המס הנוכחית.
12. משפחות שבראשם הורה עצמאי.
13. משתתפים בכלכלת ילדיהם.
14. נשואים בשנית המשלמים מזונות לגרושתם.
16. משלמי ביטוח חיים, ביטוח שארים או קופת גמל קצבה.
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו