בית >> בלוג >> החזרי מס לשכירים – כל ...

החזרי מס לשכירים – כל התורה {עדכון 2024}

מיסים?!

כנראה ששמתם לב לכסף שיורד לכם בסעיף "מס הכנסה" מידי חודש בתלוש אם אתם שכירים (אולי אפילו לקחתם רואה חשבון או יועץ מס שיעזור לכם עם זה) ואם אתם עצמאים – או שאתם מכירים היטב את הסדרי המס שלכם, או לכל הפחות את יועץ המס\רואה החשבון שלכם.
המס הוא כסף שהמדינה גובה מכם, הוא מחושב באופן שנתי לפי מדרגות שונות בהתאם לרמת השכר שלכם (כמובן שזה רלוונטי רק למשלמי המס ולא למי שפטור מתשלום מס מסיבה כלשהי).

החזרי מס לשכירים – אם אתה משלם מס, יש סיכוי לא רע שמגיע לך החזר

ידוע שלעצמאים יש חובת דיווח, הם מגישים הוצאות, אנחנו יודעים שיש להם התעסקות חודשית עם מס הכנסה ועם רואה החשבון שלהם. אבל איך שכירים מתקשרים לכל העניין?
הרבה אנשים בכלל לא מודעים לכך, אבל יש הרבה סיבות שבגללן שכירים משלמים יותר מס באופן חודשי ממה שהיו אמורים וכתוצאה מכך מגיע להם החזרי מס. בגדול, זה קורה מכיוון שהמס שעל אדם לשלם מחושב על פי חוק באופן שנתי, אך נגבה באופן חודשי. מערכת השכר שמפרישה את המס מהמשכורת החודשית מתייחסת להכנסה שלכם בחודש מסוים כאילו תהיה זהה בכל שאר חודשי השנה ועם ההנחה שתעבדו שנה מלאה.
בפועל, שכירים רבים לא משתכרים שכר אחיד לאורך השנה, בין אם כי העבודה שלהם אינה מספקת הכנסה זהה מידי חודש, או מכיוון שעבדו רק בחלק מהשנה, כי החליפו מקום עבודה, בגלל מענקים, שנות שבתון או חופשות לידה. מכיוון שעל שכירים לא חלה חובת דיווח למס הכנסה, הכסף הזה פעמים רבות נותר בקופת המדינה.
למי יכול להיות שמגיע החזר מס? הנה כמה דוגמאות לקבוצות נפוצות (ישנן עוד קבוצות רבות נוספות):
1.אקדמאים.
2.בעלי משכנתא.
10.הייטקיסטים.
13. בעלי קרן השתלמות.

נקודות זיכוי

ערכה השנתי של נקודת זיכוי בשנת 2024 הוא 2,904 ₪ וערכה החודשי הוא 242 ₪ .   
המדינה מעניקה נקודות זיכוי לאנשים בהתבסס על מאפיינים שונים. שימו לב לרשימה הארוכה והמגוונת של דברים שבגינם אתם יכולים לקבל מכל סעיף בין חצי ועד 2.25 נקודות זיכוי (כמובן שמקבלים בסופו של דבר את סכום נקודות הזיכוי מכל הסעיפים הרלוונטים אליכם).
  1. תושב ישראל
  2. נשים
  3. בעקבות בן זוג עם נכות ללא הכנסה
  4. מי שנישא מחדש ומשלם מזונות
  5. הורים – בגילאים שונים של הילד נקודות הזיכוי משתנות (ניתנו לשני בני הזוג)
  6. אקדמאים
  7. עולים חדשים
  8. תושבים חוזרים
  9. עובדים זרים
  10. מי שעבר מסלול הכשרה מקצועי
  11. בעלי תעודת הוראה
  12. חיילים משוחררים
  13. מי שסיים שירות לאומי
  14. מגורים ביישובי פריפרייה
המעסיקים אמורים לחשב את נקודות הזיכוי שלכם בקיזוז בתשלום השכר, אך לפעמים הם לא עושים זאת כהלכה, בין אם מטעות או כי פשוט לא התאפשר להם לדווח כיוון שהשינוי נעשה בשלב בעייתי (לדוגמא במקרה של החזרי מס לנשים שהיו בחופשת לידה לאחרונה). לפעמים המעסיק מתחשב בנקודות הזיכוי אבל באיחור של כמה משכורות – מה שגורם לתשלום עודף של מס לתקופה זו.

איך תקבלו את החזר המס שלכם?

החזר מס ניתן לבקש עד 6 שנים אחורה, כלומר גם אם לא הגשתם החזרי מס בשנים האחרונות, אל דאגה, תוכלו לבצע בדיקה על כל השנים האחרונות עד לשנת 2018, הכסף הזה עוד לא אבד (ופעמים אף טפח עם מעט ריבית, כך ששווה לחפש את ה-106).
בואו לבדוק עכשיו בחינם ומבלי לקרוא את כל הפרטים, אנחנו נעשה לכם את העבודה!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו