בית >> בלוג >> החזר מס על ביטוח חיים:...

החזר מס על ביטוח חיים

ביטוח חיים, מבלי להיכנס לפרטי המסלולים השונים, נועד לתת לנו פיצוי כספי במקרה של פגיעה בגופנו, או עבור בני המשפחה במקרה של מוות. בעצם ביטוח החיים נועד להבטיח למבוטחים ובני משפחותיהם הגנה מפני המקרה שבו יאבדו את היכולת להתפרנס.
המדינה כמובן מעודדת אותנו להיות מבוטחים, על מנת לצמצם את תלות הציבור בשירותי סעד ורווחה. והדרך של המדינה לעודד אותנו לעשות זאת היא באמצעות מתן הטבות מס. גם הבנקים למשכנתאות מחייבים אותנו לעשות ביטוח חיים במסגרת המשכנתה, כך שאם יש לכם משכנתה שגם ככה מעמיסה עליכם מבחינה כלכלית בוודאי שתרצו לנצל את החזרי המס. 
אם יש לכם ביטוח חיים, או קופת גמל, אתם זכאים להחזרי מס. הערה חשובה - אם מדובר בהפקדה שנעשית על ידי המעסיק ומופיעה בתלוש השכר, היא כבר מגולמת בחישובי המס. אך כאשר אתם מבצעים הפקדות באופן עצמאי, אתם זכאים להטבת המס, אך יש לדווח על ההפקדות לביטוח חיים במסגרת הדוח השנתי. 
עוד נקודה מעניינת שחשוב לדעת הוא שהחזרי המס מיועדים עבור מי שמבצע את ההפקדה, ולא עבור האדם המבוטח. אם אדם אחד מבצע הפקדות לביטוח חיים של בני משפחתו, הוא זכאי להטבות מס על כל הסכום. 

כיצד  מחושבת הטבת המס

בדרך כלל הטבות מס ניתנות באמצעות נקודות זיכוי המקוזזות מחבות המס, אך במקרה של החזרי מס על ביטוח חיים שיטת החישוב היא שונה. הטבת המס היא 25% מסכום ההפקדות הכול, המקוזזים מחבות המס שלכם. אלו עלולים להיות סכומים גדולים, אך קיימת גם תקרת הפקדות עליהן ניתן לקבל החזרי מס. סכום התקרה עומד על 34,000 והזיכוי הוא 25% מסכום זה (זיכוי שנתי). על מנת ליהנות מהחזר מס על ביטוח חיים עליכם להגיש למס הכנסה את הדוח השנתי. דוח זה נועד לפרט את כל ההכנסות וההפרשות המוכרות למוצרים פיננסיים. חישוב המס השנתי שלכם יחושב בהתאם לדוח זה. במידה ומס הכנסה יראו ששילמתם יותר במסגרת מקדמות המס, אתם תקבלו החזרי מס. כאשר אתם מפקידים לביטוח חיים, באופן עצמאי, מייד נוצר מצב שבו שילמתם מס ביתר. 
כאשר אנשים מגלים את הזכויות שעומדות לרשותן, בכל הנוגע להחזרי מס, במקרים רבים הם תופסים את הראש ואומרים לא ידעתי. אנשים רבים מגלים שבמשך שנים הם משלמים מס עודף. אנו מזכירים לכם שגם אם זה המקרה, עדיין תוכלו לדרוש את הטבות המס המגיעות לכם עד 6 שנים אחורה. 

החזרי מס עבור ביטוח חיים זה לא מסובך

עם פינאפ החזרי מס הם לא דבר מסובך. ישנם אנשים אשר רק הרעיון של הגשת דוח שנתי למס הכנסה, כבר גורם להם להזיע. למי יש כוח לזה? האם זה בכלל כדאי? בוודאי שזה כדאי! אם לצורך הדוגמה הפקדתם השנה 20,000 ש“ח לפרמיות ביטוח חיים, סכום ההחזר הוא 5000 ש“ח! אם מעולם לא דרשתם את החזר המס, תוכלו גם לדרוש אותם 6 שנים לאחור ובהחלט מדובר בסכומים נכבדים. אנו בפינאפ מציעים לגם פלטפורמה נוחה וקלה על מנת לדרוש את החזרי המס, ללא כאבי ראש וללא בזבוז זמן.
משלמים ביטוח חיים? בידקו עכשיו ובחינם זכאות להחזר מס הכנסה!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו