בית >> בלוג >> החזר מס על חופשת לידה ...

החזר מס על חופשת לידה / החזר מס דמי לידה - כנראה שמגיע לך כסף

ילדת לאחרונה? קודם כל, מזל טוב! כנראה שמגיע לך החזר מס על חופשת הלידה. נשים רבות אינן מודעות לכך, אך לרוב היולדות מגיע החזר מס דמי לידה. חשוב להיות מודעת לזכויות שלך וכמובן לממש אותן, מאחר ואין שום סיבה לוותר על החזר מס. במאמר זה נעסוק בכל המידע הרלוונטי לדמי לידה ולהחזר המס שככל הנראה מגיע לך, במידה וילדת לאחרונה תוספת נפלאה ומרגשת עבור המשפחה שלך.
 

מה חשוב לדעת לגבי דמי לידה?

החוק קובע כי כל יולדת זכאית לקבל דמי לידה למשך 14 שבועות מיום לידת התינוק, במטרה לפצות אותה על הפסד ההכנסה הצפוי. ידוע כי לידת תינוק נחשבת לאירוע מרגש ומשמח, אך יש להיערך לכך מראש מבחינה פיננסית. דמי הלידה אמורים לסייע לך לרכוש את כל הציוד והביגוד הנדרש עבור התינוק שלך. במידה ותחליטי להישאר עם התינוק מעבר ל-14 השבועות הראשונים, תוכלי להאריך את חופשת הלידה שלך על חשבונך למשך שלושה חודשים נוספים. גובה דמי הלידה נקבע לפי ממוצע השכר של היולדת במשך 14 השבועות שקדמו ללידה.
 

החזר מס על חופשת לידה – מה זה אומר?

החוק קובע כי כל שכיר חייב לשלם מס הכנסה באופן שוטף, בתנאי שהכנסתו עולה על סכום של 6,000 ₪ לחודש. מדרגות המס קובעות את גובה המס השנתי, בהתאם להכנסת העובד. סכום זה מחולק על פני 12 חודשים, במטרה להקל על העובד לעמוד בתשלומי המס, כך שבכל חודש מנוכה באופן אוטומטי סכום מסוים מתלוש השכר. אך מאחר ומדובר על חישוב שנתי, אין התחשבות במצבים מיוחדים, בהם העובד אינו עובד. עבור ימים אלו, אין צורך לשלם מס, אך מאחר והמס משולם באופן אוטומטי, העובד יהיה זכאי להחזר מס.
דמי הלידה מהווים מעין תחליף לשכר החודשי שלך, לכן תשלומים אלו חייבים במס. עם זאת, מאחר והתשלום מתבצע בבת אחת, ייתכן שייגבה ממך מס גבוה מהנדרש, לכן ישנו סיכוי גבוה כי את זכאית לקבל החזר מס דמי לידה. כמו כן, ברוב המקרים דמי הלידה יהיו מעט נמוכים יותר מהשכר הרגיל שלך, לכן הצמצום בהכנסה אמור להשפיע גם על גובה המס. במקרה של גביית יתר, תהיי זכאית לקבל החזר מס על חופשת לידה.
 

כיצד ניתן לקבל החזר מס דמי לידה?

השלב הראשוני מצריך בדיקת זכאות ראשונית, במטרה לוודא את הזכאות שלך לקבלת החזר מס על חופשת לידה. במידה ואת זכאית, יש להגיש בקשה רשמית, הכוללת טפסים ומסמכים רלוונטיים. ההמלצה הכללית היא להיעזר בשירותיה של חברה שמתמחה בתחום, מאחר ומדובר על תהליך מסורבל המצריך לא מעט זמן, אנרגיה ובירוקרטיה.
אנו בחברת finupp נשמח לסייע לך לקבל החזר מס דמי לידה, בזכות הוותק והניסיון הרב שצברנו בתחום. לקבלת מידע נוסף, צרי קשר!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.
תגיות:

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו