בית >> בלוג >> מדוע מגיע לשכירים החזר מס

אז מדוע מגיע לשכירים החזר מס?

הרי בראש שלנו רק עצמאיים זכאים להחזר מס הכנסה (למרות שלרוב זה טעות, עצמאיים לרוב זכאים להחזר מע"מ, כלומר החזר מס ערך מוסף ששולם ביתר). זו כמובן תפיסה מוטעית מיסודה! דווקא שכירים הם אלו שזכאים לרוב להחזרי מס הכנסה. משום שעצמאים ממילא מגישים דו"ח הרי שההפרשים והטעויות בחישוב מס הכנסה נמחקים בסוף השנה, בעוד שאצל השכירים אשר אינם חייבים בהגשת דו"ח ההפרשים הללו לא נעלמים. זאת גם הסיבה שבגינה יש להגיש דו"ח בקשה להחזר מס לשכיר כשש שנים אחורה. הרי אם לא הוגשה בקשה להחזר מס, מס הכנסה לא החזיר את הכסף (מס שנגבה ביתר) בגין שנים קודמות. כך לשכיר הממוצע יש החזר מס של 1,700 ₪ בשנה, אבל החזר ממוצע ללקוח אצלנו במערכת הוא כמעט 12,000 שקל. מאחר שלשכיר מותר לבקש החזר מס כשש שנים אחורה (בנוסף לשנה השוטפת עצמה) הרי שמדובר בסכום משמעותי, ולכן כדאי מאוד לנסות לבקש החזר מס לשכירים אצלנו במערכת (מה גם שהבדיקה היא בחינם, אז אפשר לנסות ולדעת תוך כמה דקות ומבלי לצאת מהבית מה החזר המס שמגיע לכם).

החזרי מס לשכירים: באילו תפקידים ומקרים מגיע החזרי מס

עובדי כוחות הביטחון

חייל, שוטר, עובד שירות הביטחון ואיש משמר הגבול המשרתים בגדה המערבית או בעזה (נתון שאינו רלוונטי לאור תוכנית ההתנתקות אולם מעלה שאלה לאור מבצע צוק איתן) לעובדים אלו יש זכאות להנחה במס על חלק השכר שהינו בעבור תוספת סיכון.
שימו לב שההוראה אינה חלה על עובדי כוחות ביטחון אחרים, כמו המוסד, המשמר האזרחי ומשמרות זה"ב.

הורים לילדים המוחזקים במוסד

ראשית אפתח ואומר כי ההוראה מבלבלת מעט, והיא לא חלה רק על הורים אלא על קרובי משפחה. כך למשל ילד המשלם עבור הוריו יכול לדרוש הטבות מס בגין התשלום.
לפני שאתם קופצים ונכנסים אל המערכת שלנו, כדי לדרוש הטבות עבור הסכום ששילמתם לבית אבות עבור הוריכם, עליכם לזכור שההוראה חלה רק על מוסדות מיוחדים, ולכן תשלום לבית אבות רגיל אינו טומן בחובו הטבת מס, ולכן הסיבה הקלאסית בגינה יהיה החזר מס לשכיר בגין תשלום למוסד הינה בגין החזקה של ילד או בן זוג או הורה משותקים לחלוטין או מרותקים למיטה או עיוורים או בלתי שפויים בדעתם

זיכוי בגין הנצחת חלל

זיכוי בעד הוצאות שהוצאו להנצחת זכרו של בן משפחה שהיה חייל או שוטר, שניספה במלחמה או פעולת איבה.  הזיכוי בשיעור של 30% מסכום ההוצאות. לעניין זה "בן משפחה" הוא בן זוג, בן, נכד,אח,הורה,גיס או חתן.
מיותר לציין שלעיתים ניתן לגרום גם לצבא להשתתף בהוצאות ההנצחה ואז ניתן לקבל זיכוי משמעותי.
בואו נקווה שאף אחד לא יצטרך לדרוש זיכוי כזה, ושההוצאות היחידות בהקשר זה יהיו לצורך קניית צ'ופרים לבנים ששבו בשלום לגבולם.
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו