בית >> בלוג >> תהיה על חוסר אחריות

תהיה על חוסר אחריות

מובא פוסט שכתב חברי הטוב, שאול בן-יוראי, האדם המסודר ביותר שאני מכיר:

כשאנחנו חושבים על תהליכים פיננסים כמו מחזור משכנתא או החזר מס, אנחנו לרוב חושבים על המון נייר ובירוקרטיה. למשל, אנחנו ב-FinUpp מנסים לעזור לאנשים לקבל את החזר המס שלהם.
רוב האנשים מבזבזים את זמנם בחיפוש אחר טפסים כגון: תלושי שכר, טופס 106, טפסים ואישורים על ביטוחים ותוכנות פנסיוניות, אישורים מביטוח לאומי, וטפסים כמו טופס 867 וכו׳.

לרוב המשתמשים שלנו לוקח בין שבועיים לחודשיים להביא את הטפסים הכי חשובים שלהם!!

אלו שיותר מסודרים ושומרים את הטפסים בקלסרים מסודרים (כמו אמא שלי שמתייקת כל דו״ח מאז 1985 בקלסר כל שנה אבל בחיים לא פותחת את זה) מסיימים את אותו תהליך ב-4-5 דקות.
איזה הבדל עצום, אהה? במקום לסיים את תהליך החזר המס לשכירים בפחות מהזמן שלוקח להכין קפה, אנשים בגלל חוסר ארגון בסיסי מבזבזים ימים ומונעים מעצמם שקט נפשי ומיצוי זכויות פיננסיות.

אז מה הפיתרון? צריך לאמץ שיטת תיוק לניירת הפיננסית.

השיטה שבה אני עובד היא פשוטה ומורבת משני שלבים:
-מגירת בלאגן שמלאה בעשרות טפסים כמו אישורים שונים על תשלום ארנונה, תשלומי מע״מ, חשבוניות, אישורי בנק על ניהול חשבון אבל גם תלושים רציניים כמו תלוש שכר או טופס 106. במהלך השנה הכל נזרק למגירת הבלאגן, או עד שהיא מתמלאת או עד 31.03 של השנה העוקבת (פשוט אז התאריך שבו אני מקבל את טופס 106 ויכול לבדוק זכאות להחזר מס).
-בסוף שנה (כלומר כמו שאמרתי 31.03) אני מחכה לסוף השבוע שאחרי קבלת טופס 106. ואז אני עושה סדר לפי המפתח הבא:
ניילונית שכר (או שמרדף, כפי שהחברים שלי מהשכונה אומרים): מסדר את כל המשכורות ממשכורת ינואר למשכורת דצמבר (אם נחה עליי הרוח אני בודק את ההתאמה של תלושי השכר לאישורי ההפקדה לקופות הפנסיה- ניתן לראות זאת בחלק התחתון של תלוש השכר ״הפקדות המעביד לקופת גמל לקצבה״ שאמור גם להתאים לסעיף 248 בטופס 106, וגם לסך הפקדות המעביד לקופת גמל)
לאחר שסיימתי לסדר את ניילונית שכר כשתלוש דצמבר הוא האחרון, אני משווה אותו כשהוא בתוך הניילונית לטופס 106. מה חשוב לבדוק?
לראות שסך השכר המצטבר אשר מופיע בתחתית התלוש (אולי יופיע תחת שכר ברוטו החייב במס) מתאים לקוד 158 (הכנסת עבודה) בטופס 106.
אחרי זה יש לוודא שהסעיף ״מס הכנסה מצטבר״ מתאים לקוד 42 מס הכנסה בטופס 106. זה הסעיף שמרכז את סך תשלומי המס.
לאחר ההשוואה אני מעביר את טופס 106 באתר finupp כדי לבדוק האם יש לי זכאות להחזר מס לשכירים. אם כן, אני דואג שאחרי ההגשה של טופס 135 למס הכנסה, אני מתייק גם אותו.
לגבי שאר המסמכים אני פותח ניילונית לכל החשבוניות הרגילות של עד 1000 שח, בדרך כלל אני לא אזדקק להם שוב. לגבי החשבוניות הגדולות אני שומר אותם למקרה של אחריות במוצר (למרות שיש להם ניילונית משלהם).
את הטפסים מהבנק אני מתייק תחת בנק+שם (כי יש לי כמה חשבונות בנק, בהשראת מנחם המשעמם שמקפיד לפתוח חשבון בנק פעם ברבעון). כאשר את טופס 867 אני מצרף לטופס 106 באתר finupp.
זהו, הכל מסודר חוץ מטפסי ביטוח, פנסיה ומשכנתא. את טפסים אלו, בלי לחשוב יותר מידי אני פשוט מעלה לאתר finupp שהם יישברו את הראש וייראו אם מגיע לי החזר בגין סעיף 45א או בגלל ביטוח חיים לצורך משכנתא וכו׳ אני לא ממש מבין בזה. מעבר לזה אני מתייק הכל בניילונית, ו… זהו.
==
תודה לך, שאול!
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו