בית >> בלוג >> החזר מס שבח - איך זה ע...

החזר מס שבח - איך זה עובד?

מכירה של נכס מחייבת ברוב המקרים תשלום מס שבח. רבים אינם מודעים לכך, אך ישנו סיכוי לא רע ששילמתם יותר מהנדרש. לכן מומלץ לבדוק האם אתם זכאים לקבל החזר מס שבח, אך כדאי לדעת כי ייתכן ורשות המיסים תגלה כי דווקא אתם אלו שחייבים לה סכומי כסף נוספים.
 

מהו מס שבח ומה חשוב לדעת לגביו?

מס שבח הוא הינו המס שמשולם על הרווח שלכם בגין מכירת נכס, במידה והנכס נמכר במחיר גבוה יותר מסכום הרכישה שלו. חשוב לזכור כי חלק מהאנשים זכאים לקבל פטור ממס שבח, לכן כדאי לבדוק מראש את הזכאות שלכם.
 

למי מגיע החזר מס שבח?

1.      קיזוז הפסדים – ניתן לקזז את מס השבח עם הפסדים הוניים אחרים, כמו למשל, הפסדים בשוק ההון. לכן הרווח שלכם ממכירת הנכס אמור להצטמצם עם ההפסדים שלכם בבורסה.
2.     תיקון שומות מס רווח – כדאי לדעת כי מס שבח משולם אך ורק מהרווח נטו, כלומר יש להחסיר מהרווח את כל ההוצאות הקשורות לדירה. כך שאם הרווח על מכירת הנכס עומד על 500 אלף שח, יש להחסיר ממנו את עלות השיפוץ, עלות שכר טרחת עו"ד וכדומה. במידה ושכחתם להחסיר הוצאות מסוימות, ייתכן כי מגיע לכם החזר מס שבח. יש לפנות לפקיד השומה במס הכנסה, על מנת לבקש לתקן את גובה המס ששולם. במידה ופקיד השומה מאשר זאת, תהיו זכאים לקבל החזר מס.
3.     נקודות זיכוי – חלק מהאנשים זכאים לנקודות זיכוי, המספקות הנחה בתשלום מס שבח. במידה ומגיעות לכם נקודות זיכוי אך לא הייתם מודעים לכך, ישנו סיכוי גבוה כי תוכלו לקבל החזר מס שבח. ניתן לעדכן את נקודות הזיכוי דרך מקום העבודה, או לחילופין, לפנות ישירות למס הכנסה. נקודות הזיכוי ניתנות למשל, לאנשים החיים בפריפריה, עולים חדשים וכדומה.
4.     פריסה – ניתן לפרוס את מס השבח למשך תקופה של עד 4 שנים. הדבר יאפשר לכם להוזיל את גובה המס, בהתאם למאפייני המס הייחודיים של אותה השנה. לדוגמה, אם עשיתם רווח של 500 אלף ₪ כתוצאה ממכירת נכס, אך בשנה או בשנתיים האחרונות ההכנסה שלכם פחתה בצורה משמעותית כתוצאה מחופשה ארוכה בחו"ל, החלפת מקום עבודה וכדומה, מומלץ לפרוס את מס השבח על פני מספר שנים, במטרה לקזז אותו עם מאפייני המס המשתנים. הדבר יצמצם את גובה המס ויאפשר לכם ליהנות מהנחה משמעותית, שלא הייתם זוכים לה בשנת המכירה המקורית.
 

לסיכום

על מנת לקבל החזר מס שבח מומלץ לפנות לחברה מקצועית ואמינה שמתמחה בתחום. נציגי החברה מכירים היטב את התחום ומסוגלים להגדיל את הסיכויים שלכם ליהנות מהחזר מס שבח.
אנו בחברת finupp נשמח לסייע לכם לקבל החזר מס שבח, ללא שום צורך להסתבך עם הבירוקרטיה הכרוכה בכך. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.
תגיות:

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו