בית >> בלוג >> בית במתנה – המיסים שלא...

בית במתנה – המיסים שלא תצטרכו לשלם

מס הוא נושא מעט כאוב שכרוך בכל עסקה, בין אם עסקת מכירה ובין אם סחר חליפין, כמעט תמיד צריך להפרד מלא מעט כסף לטובת המדינה. לרוב, מתנה אינה כרוכה בתשלום מס, אולם מתנות גדולות כמו נתינת נדל״ן נחשבת אירוע מס ועל כן גם אם נותן המתנה לא קיבל כלל תמורה עבורה, יש לשלם מס בהתאם לחוקים של מכירת נדל״ן. יש מקרה אחד חריג שמצליח לחמוק מכך והוא מתנה בין בני משפחה. מקרה זה נחשב אירוע מס, אך חלות עליו הקלות מסוימות.
מחירי הדירות היום בארץ הולכים ועולים וכל מי שיכול להרשות לעצמו קונה לילדים שלו דירה כדי שיוכל לוודא שלא משנה מה העתיד צופן בחובו, לילד יהיה מקום לגור. אחרים רוצים למסור בידי ילדיהם את הבית שכבר ברשותם וכך יוצא שהענקת בתים במתנה הפכה למנהג מקובל יותר בימים אלו.
אז מהן ההקלות שתהיו זכאים להן אם תחליטו להעביר דירה על שמו של ילדיכם?

פטור ממס שבח

נתינה של בית פטורה לחלוטין ממס שבח אם היא נעשית בין אדם לילדיו, וגם לקרובי משפחתו או בן\ת זוגו\תו (גם ידוע בציבור), שהתגורר וניהל איתו משק בית משותף במשך לפחות שנה מיום נתינת המתנה.
אך יש לשים לב – מבחינת החוק, ההעברה הזו מתבצעת כך שמקבל המתנה למעשה מחליף את נותן המתנה בבעלות (נכנס לנעליו) ולכן אם וכאשר ירצה למכור את הנכס שקיבל, הוא יחויב במס שבח שנוצר גם בתקופה של נותן המתנה.
אך שימו לב, שאת הפטור הזה תוכלו לקבל רק באם מקבל המתנה לא שילם עבורה כלל, לא בכסף אך גם לא בדבר בעל ערך כלכלי, וכמובן – הנו קרוב של נותן המתנה.

גובה מס הרכישה

על מס רכישה תוכלו לקבל פטור בגובה של ⅔ ממס הרכישה הרגיל שהיה על הצדדים לשלם בעסקת מכירה או חליפין רגילה.

מס ערך מוסף

אין בחוק הקלות עבור מס ערך מוסף, אפילו לא עבור נכס שניתן במתנה ולחלוטין ללא תמורה. לכן, במידה וקיימת חבות במס ערך מוסף בגין העסקה אילו הייתה נעשית עם תמורה, תהיה חבות המס תקפה גם במקרה זה.
מבחינת מיסים, נתינת נכס במתנה היא דבר משתלם שכן פטורה מחלק מהמיסים, אך יש לשים לב שאף שהפעולה היא נתינת מתנה, היא בכל זאת נחשבת אירוע מס ולכן תחויב בחלק מהמיסים שהיו נדרשים במצב רגיל. על מנת לנצל הטבת מס זו, עליכם להיות מסוגלים להוכיח בבית משפט כי מדובר במתנה ולא בעסקה. על מנת לעשות זאת חשוב להקפיד על רווח של זמן בין המתנה המקורית למתנה גדולה אחרת שמגיעה מהצד השני. מותר לצד השני לתת מתנות גדולות לאחר שקיבל את הנדל"ן, אולם חשוב שאלו יהיו מנותקות לחלוטין מהאירוע המקורי.
ירושה? בידקו זכאותכם להחזר מס הכנסה אונליין בחינם עכשיו!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו