בית >> בלוג >> ביטוח לאומי – טפסים שצ...

ביטוח לאומי – טפסים שצריך בשביל החזר המס

במדריך זה נסביר על טפסי הביטוח הלאומי: טופס דמי אבטלה, טופס דמי לידה וטופס מילואים בזמן אבטלה וכיצד הם נראים.
למדריך להשגת טפסי ביטוח לאומי דרך אתר ביטוח לאומי לחץ כאן.

למה צריכים את הטפסים מביטוח לאומי?

אתם עשויים להזדקק להם ממגוון של סיבות, אחת מהסיבות היא על מנת לבצע החזר מס עבור שכירים. בתהליך החזר המס יש צורך לבדוק את כל ההכנסות של השכיר שבהן גם הכנסה מביטוח לאומי: דמי לידה, דמי אבטלה ודמי מילואים בזמן אבטלה. המקרים בהם שכיר/ה מקבל הכנסה מביטוח לאומי מלווים לרוב באי-רציפות תעסוקתית ובשינויים בהכנסה, מה שעלול לגרום לגביית מס מוטעה, לרוב גבוהה מדי. על מנת לבצע חישוב מלא ומדוייק של החזר מס המגיע, במידה והייתה לכם הכנסה מביטוח לאומי, יהיה עליכם להשיג את הטפסים על מנת לבדוק את זכאותכם להחזר ולאחר מכן לצורך הגשת ההחזר.

באילו טפסים מדובר?

ביטוח לאומי מספק שלושה טפסים רלוונטיים: דמי לידה, דמי אבטלה ודמי מילואים בזמן אבטלה.

 טופס דמי אבטלה – ״אישור על ניכוי מס מתקבולי אבטלה״

דמי אבטלה משולמים למי שהיה עובד שכיר ורשום בלשכת שירות התעסוקה כמובטל על מנת לאפשר אמצעי מחייה בזמן חיפוש עבודה חדשה. כסף זה נועד לעזור לאותו אדם להשתלב חזרה במעגל העבודה.
טופס זה מפרט את כלל דמי האבטלה שקיבלתם במהלך שנה קלנדרית. להלן טופס לדוגמה:
Select an Image

טופס דמי לידה – ״אישור על ניכוי מס הכנסה גמלאות אימהות״

דמי לידה משולמים לשכיר/ה בזמן חופשת לידה מביטוח לאומי ומיועדים לפצות אותו/ה על הפסד ימי העבודה. טופס זה מפרט את מכלול התשלומים אותם קיבלה היולדת (או האב אם בחר לקחת את חופשת הלידה).
Select an Image

מילואים בזמן אבטלה (אי-עבודה) – ״אישור על תשלום תגמולי מילואים״

שכירים שלא עבדו במהלך ביצוע שירות המילואים מקבלים את הכסף עבור המילואים דרך ביטוח לאומי ישירות (לעומת שכיר מועסק שמקבל את הכסף דרך המעסיק, והמעסיק בתורו מקבל את הכסף מביטוח לאומי), טופס זה מפרט את ההכנסות השונות שהתקבלו עבור תקופת המילואים בשנה הקלנדרית.
Select an Image

איך משיגים את הטפסים?

ישנן שתי דרכים להשיג את הטפסים מביטוח לאומי:
ביטוח לאומי מאפשר להוריד את כל הטפסים רלוונטים  דרך אתר האינטרנט שלו. לשם כך צריך להרשם לאתר. תוכלו להעזר במדריך הזה כדי לבצע זאת.  
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו