בית >> בלוג >> נקודות זיכוי מס הכנסה

נקודות זיכוי מס הכנסה

כמות המס שאדם משלם נקבעת קודם כל לפי מדרגת המס אליה הוא משתייך במדרגות מס הכנסה. (לקריאה נוספת בנושא: מדרגות מס), מכמות תשלום המס הזו יורדות הטבות כמו נקודות זיכוי.
נקודת זיכוי היא סכום (ב- 2017, 218 ש"ח לחודש ו- 2,616 ש"ח לשנה) המקוזז ממס ההכנסה שעל עובד לשלם בשנת עבודה. המשמעות של נקודה היא שמתוך המס שעל עובד לשלם יופחת סכום השווה למכפלת מספר נקודות הזיכוי בשוויין באותה השנה.
נקודות הזיכוי אינן מזכות בכסף באופן חיובי אלא רק דרך הפחתת מס, כלומר, אם שווי נקודות הזיכוי המגיע לעובד גדולות מכמות המס ששילם בשנה מסוימת, ההטבה לא תנוצל במלואה. (ההטבה מחושבת באופן שנתי כך שאם בחודש מסוים סכום המס היה קטן מסך נקודות הזיכוי ובחודש אחר גבוה ממנו כך שבסך הכל בסוף השנה סכום המס ששולם שווה או גבוה לסכום שמגיע בנקודות זיכוי, ההטבה תוכל להיות מנוצלת במלואה.)
נקודות זיכוי יכולות להינתן בגין הסיבות הבאות:

  נקודות זיכוי כלליות ממס הכנסה

נקודות זיכוי לתושב ישראל -  כל תושב ישראל זכאי ל-2.25 נקודות זיכוי ממס הכנסה, כל קטגוריה נוספת עליה יהיה זכאי העובד להקלות במס תהיה בנוסף לנקודות אלו.
נקודות זיכוי לאישה עובדת - כל אישה תהיה זכאית לחצי נקודת זיכוי במס.
נקודות זיכוי לנוער עובד - נערים בגילאים 16-18 זכאים לנקודת זיכוי אחת במס.
נקודות זיכוי - הדרך שלכם לשלם מס הכנסה מופחת
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו