בית >> בלוג >> מיסוי השקעות בניירות ע...

מיסוי השקעות בניירות ערך זרים

אז את מה ממסים בהשקעות בניירות ערך?

לא פעם אנו נתקלים בישראלים שמשקיעים במניות בחו"ל דרך ברוקרים זרים או ישראלים. ניירות ערך אלו חייבים במס תחת התנאים הבאים ואין להתעלם מהכנסה זו במילוי טופס 135 או טופס 1301, ולא משנה אם עוסקים בהליך החזר מס לשכירים או בהליך מילוי דו"ח לעצמאים. חשוב להבין שבמקרה של השקעה דרך ברוקר זר אשר לא מנפיק טופס 867, יש להוסיף את הסכומים הללו לשדות הרלוונטים בטופס 1301 או 135 וכן לנספח ג' לדו"ח השנתי. לקריאה נוספת מומלץ לקרוא את חלקים א' אבל גם ב' וכמובן ג' למדריך מיסוי שוק ההון.

מס שבח ומיסוי מקרקעין? לא. רווח הון!

כמו כן, למי שאינו בטוח מדוע אנו עוסקים ברווח הון יוכל להתעניין במדוע מיסוי ניירות ערך זרים הוא פונקציה של רווח הון. שימו לב שפוסט זה לא עוסק במס שבח ובמיסוי מקרקעין. לגבי מיסוי פעילות נדל"ן בחו"ל יבוא בעתיד פוסט מיוחד.
ולעניינו:
עד ה 31.12.02 קבעו שמי שסוחר בני"ע זרים כאלה שרשומים למסחר באחת הבורסות הגדולות בחו"ל, ישולם על זה מס רווח הון ריאלי של 35%. האינפלציוני היה פטור.
הסכום האינפלציוני –אם ני"ע נרכש במט"ח, חושב לפי עליית השער ולא לפי שיעור עליית המדד.
פס"ד אריה לוין- הקים חב' היי- טק מוצלחת ורשם את מניות החברה שלו בבורסה בחו"ל. אחרי זמן מסוים הוא מכר את ניירות הערך וטען שכל רווח ההון שנצמח לו מהרגע שהקים את החברה ועד מכירת המניות חייב ב 35% מס- מהטענה שאלו ני"ע זרים. פ.ש טען שס' 101 חל כאן מכיוון שרישום= מכירה, אבל למעשה ס' 101 לא חל על בורסות בחו"ל –כך נפסק- כי הגדרת בורסה שהייתה בפקודה כללה רק את הבורסה בישראל. בימ"ש קבע שהוא יחוייב ב- 35% מס על כל עליית הערך. פס"ד התפרסם ב- 15.10.98 ואז מ"ה שינה את הצו ואמר שאם הרישום לבורסה בחו"ל היה לפני פרסום פסק הדין (15.10.98)- כל רווח ההון הריאלי ימוסה ב- 35% ואם הרישום היה אחרי ה- 15.10.98 אז עד מועד הרישום ש. מס שולי (רווח הון רגיל) ומהרישום ועד המכירה 35%.
הצו הזה היה חל רק על יחיד.
ב- 1.1.03 בוטל הצו הנ"ל, ונקבע ששיעור המס על ני"ע זרים יהיה 35%. החל מ 2005 שיעור המס ירד והושווה למס על ני"ע סחירים בישראל (ליחיד ולחברה)
היו חברות ישראליות שנסחרו בבורסות בחו"ל (צ'ק פוינט למשל) וגם בהן ההשקעה בני"ע נחשבה להשקעה בני"ע זרים. החל מה- 1.1.03 קבעו שניירות ערך זרים יהיו רק ני"ע של חברות לא ישראליות שנסחרות בחו"ל. זה משנה כי עד 2005 היה הבדל משמעותי: במקום לשלם מס של 35% שילמו מס של 15%).
באוגוסט 2004 יצא צו חדש (שחל רק על יחיד) שתחולתו החל ממכירות מה- 1.1.04. הצו הזה קבע למעשה שחישוב המס לגבי ני"ע זרים כמשמעותם לפני ה 1.1.03, ייעשה בצורה ליניארית.
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו