בית >> בלוג >> איך תדע שאתה לא צרכן פ...

איך תדע שאתה לא צרכן פראייר?

יש משהו שהישראלי שונא יותר מלצאת פראייר? כנראה שלא. עם זאת, הרבה מאיתנו עדיין יוצאים פראיירים לפעמים כשזה קשור לקניות. למה זה קורה לנו? איך תדע אם אתה פרייאר או לא?
הסיבה שקל לצאת פראייר היא שעסקים לומדים את הלקוחות שלהם בעזרת מחקר שווקים, אנליטיקות מתוחכמות ויועצים חיצוניים והמטרה שלהם היא אחת, וברורה: להבין מה גורם ללקוח להתרגש כך שיצליחו לדחוק אותו לקנות.
חושבים שאתם חסינים ממניפולציות כאלו? הנה מחקר שעלול לזעזע אתכם:
אוניברסיטת קורנל פרסמה לאחרונה מחקר המשווה בין פורמטים שונים של תפריטים של מסעדות.
המחקר גילה כי אורחים שניתנו להם תפריטים מספריים בלבד, כלומר שעלות המוצר כתובה במספרים,
לדוגמא: עגבניה טריה משדות אירוסים שקולפה על ידי נזירות הולנדיות עיוורות 120
הוציאו "משמעותית יותר" (!) מאלו שקיבלו תפריטים עם מחירים שהראו את סימן הדולר ($) לידם, או כאלו בהם המחירים נרשמו במילים
לדוגמה:
עגבניה … 120 $
עגבניה … מאה עשרים
קלטתם? מסירים את סימן הדולר (או השקל) ואתם מוציאים יותר!
אל תהיו שוק קל. הנה 5 סימנים שאתם לא מתפתים כל כך בקלות:

חדות אבחנה

הרבה פעמים מוכרים מציעים לכם דילים שאינם דילים ומוכרים לכם דברים שלא היו שווים את ההשקעה שלכם.
כלל טוב להתנהל לפיו הוא – מה שנשמע טוב מידי מכדי להיות אמיתי – כנראה באמת איננו אמיתי. צרכנים חכמים ערים לכך, הם יודעים להרגיש כשהמוכר מנסה לשבות אותם בקסמיו ועל הדרך למכור להם קש כאילו היה זהב.

סבלנות

בשביל להשיג את המחיר הטוב ביותר יכול להיות שתצטרכו לחכות ולהגיע רק מאוחר יותר, כשהפריט נמצא במבצע. יש לכם את מה שדרוש כדי לחכות? לא לכולם יש. אבל אם יש לכם, אתם בהחלט לא פרייארים.

דחיית סיפוקים

אם אתם יכולים ללכת ליד שלטי ה"במבצע!" הגדולים האדומים והמנצנצים מבלי להמשך אליהם כמו זבוב לאור, אז יש סיכוי טוב שלא תיפלו בקלות בפח של סיילים הלא משתלמים.
חברות משקיעות אינספור שעות בללמוד אתכם כמו עכברי מעבדה, מנסות להבין מה המהלך הבא שלכם. אם אתם יכולים לעמוד בפני הפיתויים התאגידיים שלהם, שפת הגוף שלכם לא תשדר שאתם פריירים וכך גם במהלך הקנייה יבינו שאי אפשר לעבוד עליכם עם מבצעים לא משתלמים.
לא כולם יודעים להבדיל בין "רוצה" ו"צריך". (ואם אנחנו כנים, זה נהיה די מסובך כשאתה יוצא לקניות עם הילדים שלך) המוכרן החכם ביותר משחק על הפחדים שלכם, עם טון שאומר – "תקנה עכשיו". אבל אתם יודעים יותר טוב. אל תתנו לבריונות שלו להפריע לכם, קחו את הזמן וחשבו על הקנייה.

יסודיות

לפני שאתם מבצעים רכישות, האם אתם קוראים את ההסכם לתנאי המשתמש של החוזה? מי שכן כנראה לא פרייאר, ולא רק שתדעו לזהות יותר טוב אם הדיל שאתם עושים הוא משתלם או לא, שפת הגוף שלכם גם תשדר למוכרנים שאתם לא פרייארים, אם הם ישימו לב שאתם קוראים את האותיות הקטנות על מוצר, הם ילכו למישהו אחר לחפש מכירה קלה יותר, כי הם יבינו שאתם לא תעשו להם חיים קלים.

חסכנות

שום דבר לא מתייג אתכם כטרף קל למכירה יותר מהנכונות שלכם להיפרד מהכסף שלכם. אם אתם נותנים למוכר את התחושה שאתם מוכנים לזרוק את הכסף שלכם כמו פיראט, הם ימשכו אליכם, והם לא ייתנו לכם לצאת מהחנות עד שתוציאו את כל הכסף הזה שכבר שורף לכם חור בכיס.

לסיכום

אם תפגינו את התכונות האלו בזמן שאתם עושים קניות, לא רק שתרחיקו מכם מוכרנים חמסנים, גם הסיכוי שתקנו מוצר יקר ומשווק כיותר מערכו האמיתי קטן.
אז עסקים הרבה פעמים אומרים שהלקוח המוצלח ביותר הוא הלקוח המיודע, וזה נשמע נחמד. אך האמת היא שהעסקים מרוויחים מהבורות שלנו. אז אל תהיו פראיירים, תלמדו לשמור על הכסף שלכם ולהשיג את העסקאות המשתלמות ביותר עבורכם.
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו