בית >> בלוג >> זוגיות – אתגרים כלכליי...

זוגיות – אתגרים כלכליים מודרניים

זוגיות היא עניין לא פשוט בכלל.
הזוגיות המודרנית, על אחת כמה וכמה, מאתגרת אותנו מאוד.מהנסיון שלי אני רואה שנשים וגברים מתנהלים עם כסף בצורה שונה ומתייחסים אליו אחרת.בחברה המודרנית יש רצון של שני בני הזוג למימוש עצמי, תוך כדי גידול המשפחה, הנאה מהפנאי וטיפוח תחביבים, שימור הקשר עם המשפחה המורחבת והחברים ועוד ועוד.את כל אלה קשה לדחוס בסדר היום הלחוץ המודרני.
זוגות רבים מתקשים ונמנעים מיצירת תוכנית משפחתית ברורה – מה השאיפות שלהם, מה החלומות שמתורגמים לכמה כסף צריך כדי להגשים אותם. הדבר הכי גרוע הוא שזוגות רבים פשוט לא מנהלים את הכסף שלהם, הם "זורמים" עד שנוצרת בעיה, מתחילים לקבל טלפונים מהבנק על חריגה מהמסגרת, צקים שחוזרים ואז מבינים, שכבר מזמן היו צריכים לשבת יחד ולתכנן.

זאת מילת הקסם – תכנון.

את המשפט הבא אני שומעת כמעט בכל יום, בגרסא כזו או אחרת – אנחנו עובדים כל כך קשה, לא יוצאים לבלות, לא נוסעים לחו"ל ובכלל לא נשאר לנו כסף לכלום. אני מאמינה שבתכנון נכון והבנה שלא תמיד אפשר לממש כל מה שאנחנו רוצים, כי המשאבים שלנו מוגבלים, אפשר לייצר תקציב שיאפשר לנו גם לצאת לבלות ולהנות מהחיים.
בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בתקשורת זוגית. אם מדברים על הכסף ויש שיח פתוח בנושא, אפשר להתארגן כך שכל אחד מבני הזוג יוכל לממש לפחות חלק מהדברים שהוא מאוד רוצה.

איך אפשר לשפר את התקשורת הזוגית בתחום הכסף?

1. לשבת יחד אחת לחודש, כמה ימים לפני שמתחיל החודש החדש, לראות מה צפוי לנו החודש (ארועים, ימי הולדת, מתנות שצריך לקנות וכד') ולתכנן – כמה כסף ניתן לחתונה, כמה כסף למתנות וכד'.2. תכננו תקציב שיש בו הכל – מתנות, בגדים, בילויים וכל דבר אחר שאתם חושבים עליו.3. התקציב לא יכול לעלות על סך המשכורות שלכם – אתם צריכים לקבוע ביחד סדרי עדיפויות.4. היו פתוחים זה עם זה וקבלו החלטה שמעכשיו אתם משתפים אחד את השניה בכל הוצאה מבלי ליפות את המציאות (זה היה במבצע).5. קבעו תקציב אישי לכל אחד מכם, סכום שאותו הוא יכול להוציא מבלי לתרץ ולהסביר.הרגלים כלכליים נבונים ישפרו את הזוגיות שלכם ויביאו אתכם כזוג וכמשפחה לצמיחה ושגשוג כלכליים.
נכתב על ידי:
איה תמרי
יועצת ומאמנת לכלכלת המשפחה.
אתר: איה תמרי
לזוגיות יש גם השפעה פיננסית, בדקו זכאות להחזר מס הכנסה בחינם
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו