בית >> בלוג >> החזרי מס – גם לשכירים

החזרי מס – גם לשכירים!

החזרי המס ניתנים לדרישה מרשויות המס גם לנישום עצמאי וגם לנישום שכיר

ההבדל בין החזר מס לשכיר לבין החזר מס לעצמאי

  1. נישום עצמאי משלם למס הכנסה באמצעות מקדמות חודשיות וחייב בהגשת דו"ח מס שנתי לרשויות המס. וכך מס הכנסה מבצע עבורו מדי שנה חישוב מס מדויק בו נקבע באופן וודאי האם הוא זכאי להחזר או האם חייב בתשלום נוסף למס הכנסה.
  2. נישום שכיר לעומת זאת, משלם לרשויות המס על ידי המעסיק באמצעות תלוש השכר החודשי. והוא אינו מחויב בהגשת דו"ח מס שנתי. רשויות המס מחשבות את חבות המס בראייה שנתית ולא בראייה חודשית, ולכן, נוצרים הפרשים בין המס השנתי שבו מחויב הנישום לבין המס השנתי ששילם בפועל. לרוב, הפרשים אלו הינם לטובת הנישום כלומר הנישום זכאי להחזר מס. בכדי לקבל את החזר המס על הנישום להגיש דו"ח מס שנתי באופן יזום, וזאת מכיוון שהוא אינו מחויב לכך על פי חוק.
לכן מרבית הסיכויים כי הנישום השכיר (אתם) יהיה זכאי להחזר מס.

הסיבות להחזרי המס

כפי שצוין לעיל, מס הכנסה מחשב את חבות המס בראייה שנתית ולעומת זאת תלושי השכר ומקדמות למס הכנסה מחושבים מדי חודש, לכן אם במהלך השנה שונה מקום העבודה, הייתה עלייה/ירידה בשכר העבודה, הייתה אי רציפות בעבודה סביר להניח שישנה זכאות להחזר מס גם אצל שכירים.
בנוסף, מס הכנסה מעניק הטבות לתושביה המקטינות את חבות המס ומתקבלות ממגוון סיבות כגון:
  1. תואר אקדמאי
  2. משכנתא
  3. ביטוח חיים
  4. ילדים
  5. שחרור משירות חובה
  6. קצבאות מביטוח לאומי
  7. פעילות בשוק ההון
הטבות אלו בדרך כלל אינן מקבלות ביטוי בתלוש השכר החודשי שבאמצעותו משולם מס ההכנסה. לכן יש סיכויי רב כי מגיע לנישום השכיר החזר מס.

תהליך קבלת ההחזר מרשות המיסים

על מנת שנישום שכיר יקבל החזר ממס הכנסה, עליו למלא דו"ח מס שנתי באמצעות טופס ייעודי, שאליו יצורפו כל האסמכתאות הנדרשות על פי פקודת מס הכנסה.
במידה שלאחר בדיקת דו"ח המס השנתי קובע מפקח מס הכנסה כי מגיע לנישום החזר מס, סכום זה יתקבל אל חשבונו של הנישום. אורכו של תהליך זה אורך מספר חודשים עד חצי שנה.
קיימת סבירות כי על אף שנצפה החזר מס, בעקבות בדיקת מפקח מס ההכנסה יקבע כי הנישום חב בתשלום מס נוסף. לכן, טרם הגשת דו"ח המס השנתי כדאי לבדוק היטב האם באמת זכאי הנישום להחזר, תנו לנו לבדוק בשבילכם, אם מגיע לכם החזר מס.
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו