בית >> בלוג >> החזר מס על פיטורין - מ...

החזר מס על פיטורין

פיטורין ואיבוד מקור הפרנסה זה לא דבר נעים ואף אחד לא רוצה לעבור את זה. יש לכך השלכות רבות ומעל לכל הדאגה לפרנסה והצורך במציאת מקור הכנסה מיידי. פיטורין יכולים להתבצע בנסיבות שונות; יתכן כי עובד פוטר בעקבות חוסר שביעות רצון של המעסיק; ביצועים כלכליים נמוכים של העסק או שינויים ארגוניים, כמו גם משברים כלכליים אשר יכולים לפגוע גם בעסקים מצליחים. לצערנו הרב בעקבות משבר הקורונה אנשים רבים איבדו את עבודתם.
הפיטורין יוצרים מצב חדש ויש להן השלכות לגבי תשלומי המסים וישנה סבירות גדולה שמגיעים לכם החזרי מס. בישראל נהוגה שיטת מס מדורגת המחושבת על פי ההכנסה השנתית, אך משולמת לפי החלק היחסי של המשכורת החודשית. מצב זה יותר עיוות מסוים - המשכורת החודשית יכולה לעלות וגם לרדת, ויתכנו אף חודשים בהם אין לכם הכנסה (כמו במקרה של פיטורין ממקום העבודה). מצב זה משנה את ההכנסה השנתית ויוצר מצב שבו שילמתם מס עודף בחודשים שבהם עבדתם, לכן עכשיו מגיעים לכם החזר מס על פיטורין.
אם פוטרת מעבודתך והייתה תקופה שבה לא עבדת ולא הייתה לך הכנסה מדמי אבטלה ו/או חודשים ללא הכנסה בכלל, אתה נכנס לקטגוריה זו ומגיעים לך החזרי מס בסוף שנת המס. רבים מהמפוטרים עובדים בעבודה זמנית או קבועה אשר מעניקה להם הכנסה נמוכה יותר ממה שהיה להם בעבר; גם במקרים אלו ישנה זכאות להחזרי מס. שימו לב, אם אתם פתאום קולטים שלפני 4 שנים היו כמה חודשים שבהם לא עבדתם, אבל מעולם לא דרשתם את החזרי המס - עדיין לא מאוחר! למעשה ניתן לדרוש את החזרי המס עד 6 שנים לאחור.

ומה לגבי המס על פיצויי הפיטורין

המפוטרים זכאים לפיצויי פיטורין בהתאם לחוק המעניק תשלום של שנת פיצויים אחת על כל 4 שנות עבודה. גם הפיצויים חייבים במס, ובמקרים שעבדתם במקום מסוים לאורך זמן, ובעיקר אם נהניתם מהכנסה גבוהה, הסכומים הללו עשויים להיות גבוהים ובהתאם לכך תשלום המס. אך שיטות החישוב מעניקה לכם קצת חופש ותוכלו לנצל את החופש הזה על מנת להפחית את תשלומי המס. ניתן לפרוש את תשלום המס על פני מספר שנים - אחורה וקדימה. אתם יכולים לפרוס את המס עד 6 שנים אחורה או 6 שנים קדימה, והמס יחושב כאילו היו אלו תשלומי משכורת חודשיים. מומלץ מאוד להיעזר במומחי מס על מנת למקסם את ההטבה ולהפחית את תשלומי המס.
*   שימו לב! לא כל סכום הפיצויים חייב במס. אם סכום הפיצויים לא עובר את 12,420 ש“ח כפול מספר שנות העבודה, אתם פטורים ממס. אם גובה הפיצויים עולה על תקרה זו, ניתן לשלם מס רק על החלק שמעל התקרה.

Finupp מלווים אתכם גם בפיטורים

אם איבדתם את מקור פרנסתכם אתם בוודאי נמצאים במצב לא קל וטרודים ביצירת מקורות הכנסה למשפחתכם. דווקא ברגעים אלו אתם זקוקים לכל מקור הכנסה ואסור לכם לוותר על החזרי המס שמגיעים לכם, אלו עשויים להעניק לכם קצת אוויר לנשימה ולסייע בהוצאות השונות עד אשר תמצאו עבודה חדשה.
זכויות המס לפיצוי פיטורין ניתנות לכם באופן אוטומטי, אך אין זה אומר שהזכויות הופכות לכסף הנכנס לחשבון הבנק שלכם באופן אוטומטי. אם פוטרתם מעבודתכם סביר להניח שמגיעים לכם החזרי מס ועליכם להגיש את הבקשה להחזרי מס, בתוספת הטפסים הדרושים. כמו כן חשוב לערוך תכנון מס נכון בכל הנוגע לדמי הפיצויים; פריסה נכונה תסייע לכם להימנע מתשלומי מס מיותרים.
חברת Finupp עומדת לשירותכם גם ברגעים הקשים בהם איבדתם את מקור פרנסתכם. למרות שאיבדתם את מקור פרנסתכם, ההוצאות ממשיכות ומכבידות; החזרי מס בגין פיטורין, יכולים להגיע לאלפי שקלים ויכולים לתת לכם קצת מרווח והקלה. אנו נסייע לכם בהגשת הבקשה להחזיר המס, וכך תוכלו לקבל בקלות ובמהירות את הכספים אשר מגיעים לכם.
פיטורין? בידקו זכאות להחזר מס הכנסה בחינם עכשיו
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו