בית >> בלוג >> החזר מס לחד הוריים: הח...

החזר מס לחד הורים

לא קל לגדל ילדים, זה אמנם מספק מאוד, אך זוהי גם אחריות רבה וזה דורש משאבים רבים. אנו ההורים רוצים להבטיח לילדינו את הטוב ביותר; אנו רוצים להבטיח להם קורת גג, אוכל, חינוך, חוגים וכל מה שדרוש עבור ילדים שמחים ומאושרים. וכאשר אנו עושים/עושות זאת לבד, כלומר כאשר מדובר במשפחה חד הורית (יחד הגדל בחזקת אם חד הורית / אב חד הורי או הורים יחדניים), הקושי הוא גדול במיוחד. לא קל למפרנס אחד  / מפרנסת אחת לדאוג לכל הצרכים של הילדים ולכן המדינה התגייסה לסייע בעזרת הטבות מס לחד הורים.
האם הטבת המס שמעניקה המדינה לאם חד הורית/אב חד הורי תהפוך את הכול לקל ופשוט, כנראה שאין די בכך. אך בכל זאת החזר מס לחד הוריים יכול להגיע לכמה אלפי שקלים, סכום מכובד שתוכלו להשקיע בילדים. 

הטבות המס לחד הוריים

בישראל נהוגה שיטה של נקודות זיכוי הניתנות על פי קריטריונים מסוימים ובזכותן המדינה מעניקה הטבות מס. כל נקודת זיכוי שווה 2,628 ש“ח לשנה והיא מקוזזת מתשלומי המסים במשכורות החודשית. כלומר כל נקודת זיכוי מפחיתה את חבות המס שלכם. בישראל נהוגה מערכת של נקודות זיכוי עבור ילדים, אך במקרה של הורים יחידים (ו/או אם חד הורית או אב חד הורי)  קיימת נקודת זיכוי נוספת, נקודת זיכוי שאינה תלויה במספר הילדים ומתווספת לנקודות הזיכוי האחרות המוענקות עבור כל ילד. 
הטבת המס להורה יחיד מוענקת לכל הורה, תושב ישראל, אשר מוגדר כהורה יחיד. על פי ההגדרה, הורה יחיד הוא כאשר ההורה השני אינו בחיים, או כאשר הילד נרשם  במרשם האוכלוסין ללא פרטי ההורה השני. שימו לב שהגדרה זו אינה ממתייחסת להורים הביולוגיים. אם אחד ההורים נפטר, ההורה שנשאר מוגדר כהורה יחיד, אך מאבד את הסטטוס במידה ומתחתן שנית. 

מי זכאי להחזר מס לחד הוריים

על מנת לזכות בהטבת המס הייחודית לאב חד הורי/אם חד הורית, יש לדווח לרשויות מס הכנסה, כלומר להצהיר שאת/ה הורה יחיד. את זאת נעשה כמובן בעזרת טופס 101 אותו ממלאים אצל המעסיק. ההטבה לחד הורים ניתנת מרגע הלידה ועד השנה שבה ימלאו לילד 18. 
ישנם הורים רבים אשר דיווחו על ילדים בטופס 101 והם נהנים מנקודות הזכות הנצברות עבור ילדים, כמו כל יתר ההורים. אך הם אינם מודעים לכך כי ישנה הטבה נוספת במיוחד עבורם, ולכן הם אינם ממשים את זכויותיהם. כמו כן לא תמיד אנו זוכרים לעדכן את טופס 101 במידה וחל שינוי במעמד ההורה במהלך השנה. למשל אם אב התאלמן במהלך השנה, מגיע לו את החלק היחסי של הטבת המס עבור אותה שנה מס, אך יתכן כי רק בשנת המס הבאה הוא עדכן את טופס 101. 
אם אתם עכשיו תופסים את הראש וקולטים שיכולתם לקבל החזר מס, קחו נשימה כי יתכן שעדיין לא מאוחר. ועדיף מאוחר מאשר לעולם לא. החזרי מס לחד הורים, כמו כל החזר מס אחר, ניתן לדרוש עד 6 שנים מתום שנת המס. כך שאם מעולם לא עדכנתם את טופס 101, יתכן כי מגיעים לכם כמה אלפי שקלים בחזרה ממס הכנסה. אמנם לא תתעשרו מהחזר המס, אך כמה אלפי שקלים עכשיו יכולים לממן את טיול הבר מצווה של הילד, חיסכון ללימודים אחרי השירות הצבאי או כל צורך אחר. 

למי בכלל יש זמן להחזרי מס??

אם אתם יושבים עכשיו וחושבים שהזמן שתשקיעו לא יצדיק את גובה ההחזר, אתם טועים. אל תוותרו על החזרי המס שמגיעים לכם. אולי אין לכם סבלנות להתחיל להבין איך זה עובד ולגשת לפקיד השומה, אך בשביל זה אנחנו כאן. חברת פינאפ תבדוק את הזכאות שלכם ותטפל עבורכם בתביעות המס. כל מה שעליכם לעשות זה לחכות לכסף אשר יופקד בחשבון הבנק שלכם.
חד הוריים? (אם חד הורית / אב חד הורי שמגדלים בחזקתם ילדים) - פנו עכשיו לבדיקה ללא עלות
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו