בית >> בלוג >> החזר מס על אובדן כושר ...

אבדן כושר עבודה - לא לסמוך על אף אחד

אם נתקלת בבעיה של אובדן כושר עבודה – הכתבה הזו יכולה לעזור לכם

הסוכן הפנסיוני דואג לך? שים לב מה קורה במקרה של אובדן כושר עבודה.

לרוב העובדים בחברות ההייטק הגדולות יש סברה לפיהן הסוכן הפנסיוני במקום העבודה דואג להם. זה כמובן רחוק מהמצב האמיתי. הדוגמא הטובה ביותר היא סיפור ביטוח אובדן כושר עבודה.  (מהו ביטוח זה תוכלו לקרוא בבלוג של finupp) אבל בגדול רוב הסוכנים מוכרים לכם את הביטוח בתוך קרן הפנסיה. כלומר מערכת השכר של המעביד לא יודעת באמת מה החלק שהולך לחיסכון פנסיוני ומה החלק שמופרש לסוכן כאובדן כושר עבודה. ולמה זה משנה? כי כאמור ישנן תקרות לחיסכון (ראו במאמרים הקודמים) ואם חלק מההפקדה הינה עבור ביטוח אובדן כושר עבודה אזי מאבדים חלק מהתקרה סתם ובנוסף לא מזדכים על ההוצאה.

הוצאה מוכרת בקשר לאובדן כושר עבודה

רגע מה? איזו הוצאה? אז במיסים יש כלל פשוט- כל הוצאה מוכרת אם היא עלולה ליצור הכנסה בעתיד. ביטוח אובדן כושר עבודה יחליף שכר במקרה של אובדן כושר בפועל. במקרה כזה הקצבה מחברת הביטוח היא הכנסה חייבת במס. לכן גם תשלום הפרמיה הינו הוצאה מוכרת. אבל איך בדיוק גובה ההוצאה מחושב? פשוט מאוד : "רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי תוכר בהוצאה עד 2.5% אחוז מגובה השכר שבגינו אין לשכיר ביטוח במקום העבודה."

התגעגעתם לדוגמאות מספריות? הנה אחת כדי להבהיר מה קורה באובדן כושר עבודה

אז בואו נחזור לחבר שלנו שמרוויח 20 אלף ש"ח+רכב. נניח שהשכר המבוטח של הוא 70%. ונניח שהוא לא עוסק בכל מיני עניינים מסוכנים. נוסיף לגביו שני פרטים, החבר שלנו הוא בחור חיובי שנותן אמון בבני אדם ולכן הקשיב לכל מה שהסוכן הפנסיוני אמר לו. במקרה החבר שלנו נפל על סוכן פנסיוני מדהים שכל מילותיו אמת והוא חסר אינטרסים. במקרה כזה, הסוכן הפנסיוני מכיר עובדה אחת: השכר המבוטח של החבר שלנו הוא 14 אלף ש"ח. כנגד הכנסה זו הסוכן שלנו ניגש ומבטח את החבר שלנו בחברת הביטוח בוא נמצאת קרן הפנסיה שלו. בכל חודש המעביד של החבר שלנו מעביר כ-2,000 ש"ח (בערך) מתוך המשכורת של החבר שלנו לסוכן הפנסיוני שמעביר את הכסף לחברת הביטוח. חברת הביטוח רושמת לטובת החבר שלנו הפקדה של 1950 ש"ח לצרכי חיסכון ובערך 50 שקלים לכיסוי ביטוחי. אולם מערכת השכר של המעביד לא יודעת את זה (לרוב). לכן החבר שלנו מאבד זיכוי מס בגובה 15 ש"ח בחודש (שיעור מס של 31% מהוצאה של 50 ש"ח). נשמע בדיחה נכון? כולה 180 ש"ח בשנה. לא שווה את ההתעסקות. אז זהו שזה לא הכל- במקרה שאותו חבר אכן מאבד את כושר העבודה שלו הוא יקבל מחברת הביטוח במקרה הטוב (שבו חברת הביטוח לא מגיעה לפשרות) סכום של 75% מ-14 אלף ש"ח. כלומר החבר שלנו יצנח מהכנסה של 20+רכב להכנסה של 10 אלף ש"ח בלבד. ואתם חשבתם שאתם בטוחים….

אז אם איבדת את כושר העבודה שלך, מה הפיתרון?

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי. המעביד יפקיד עבור השכר המבוטח ואתם תפקידו על גובה השכר העודף+הרכב. ביטוח כזה יביא אמנם לזיכוי מס רק של 15-20 ש"ח נוספים בחודש (מה שמסכם את החיסכון המיידי בבערך 30 ש"ח בחודש) אולם במקרה ביטוח לא תחול ירידה דרמטית באיכות החיים שלכם ושל התלויים בכם.
החזר מס על אבדן כושר עבודה
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו