בית >> בלוג >> איך לוודא שהחתול המפונ...

איך לוודא שהחתול המפונק שלכם לא יזלול לכם את כל הכסף

אם יש לכם חתול, או שעכשיו החלטתם שאתם צריכים חבר קטן ופרוותי שכזה בבית, כנראה שההוצאות החודשיות שלכם יגדלו. איך בכל זאת אפשר לעשות את המקסימום כדי לא לבזבז כסף סתם על החבר המשוגע שלכם?
קודם כל – תמיד אמצו את בעל החיים שלכם במקום לקנות אותו. לא רק שתעשו מעשה נדיב באמת ותתנו את האהבה והטיפול לחיה שבאמת ממש זקוקה לכם, תוכלו לחסוך כך בהוצאה ענקית. קנייה של חתול יכולה להגיע לסכום של אלפי שקלים ואימוץ הוא חינמי (ודרך עמותות מסוימות אף מקנה לכם הטבות בביקורים אצל הוטרינר וחיסונים).
מכירה של חתולים בארץ באופן כללי מותרת רק למגדלים שקיבלו אישור מיוחד לכך, אם אתם ניגשים לחנות חיות והיא מציעה לכם לקנות מהם חתול או כלב – המנעו מכך. מעבר לכך שהעיסוק הזה איננו חוקי, הוא סתם דרך לסחוט מכם כסף. חתולים מסתובבים ברחובות ותוכלו להרים אחד מהפינה הקרובה לביתכם. ללינקים וטיפים נוספים על מקומות אימוץ תוכלו לקרוא כאן.
אימוץ דרך SOS עולה סכום סמלי של 150 שקלים לחתול ותמורת 250 שקלים תוכלו לקבל אותו כבר מסורס\מעוקר. סכום זה נועד לחסות את ההוצאות של התחזוקה הכללית של בעלי החיים של העמותה. בנוסף, תקבלו:
  1.  הפניה לבדיקת וטרינר על חשבון העמותה.
  2. שקית אוכל במתנה.
  3.  הפניה לעיקור או סירוס בחצי מחיר (ממחיר המחירון) –  מסובסד ע"י העמותה.

אוכל – לקנות בזול יכול לעלות לכם ביוקר

מזון של חתולים צריך להכיל כמות יחסית גבוהה של חלבון, כיוון שהם טורפים, הם לא מצליחים לעכל חלבון שמגיע מן הצומח ולכן לא מספיק שרשום על האוכל שלכם שכמות החלבון גבוהה, אלא עליכם לוודא שכמות התירס שהאוכל מכיל נמוכה. אחת הדרכים הנפוצות של חברות שמייצרות מזונות לבעלי חיים לנפח את כמות החלבון בזול ובצורה שממש לא עוזרת לחיות שלכם היא בעזרת חלבון תירס. החתול שלכם לא יעכל את החלבון הזה והתוצאה תהיה שהוא יישאר רעב ויאכל יותר, כלומר האריזה שקניתם תגמר מהר יותר, אז נכון, קיבלתם את אותה כמות במחיר זול יותר, אבל הכמות הזו לא תספיק לכם לאותו הזמן – ולכן האוכל לא באמת עלה לכם פחות.
אוכל זול מכיל גם כמות גבוהה מאוד של מלחים – במיוחד אם יש לכם חתול זכר, שימו לב לקרוא טוב טוב ולבחור אוכל שרמת המלחים בו נמוכה ככל הניתן. מלח רב עלול להביא לזיהום בדרכי השתן (בסיכוי גבוה יותר לחתולים זכרים מסורסים), הטיפול הוטרינרי בבעיה כזו תעלה לכם הרבה יותר מההפרש במחירי האוכל.

חול לחתולים – החול הטוב ביותר היא הגינה של השכנים

במקום לקנות ארגז חול, הדרך הזולה ביותר לדאוג שהחתול שלכם יוכל גם להשתמש בשירותים היא לאפשר לו לשוטט. חתול זו חיה מאוד נקייה והיא כבר תמצא לבד את החול המתאים. חתולים הרבה פעמים קצת מופרעים, אוהבים שטחים גדולים, הם מאוד סקרנים וצריכים מרחב לטפס, לבדוק ולחקור. נכון, כשהחתול שלכם מסתובב בחוץ זה גם מסוכן – הוא עלול להדרס, לכן דאגו על כל מקרה תמיד לשים קולר מתאים לחתול שלכם (כזה עם פתיחה בטוחה או גומי כדי שלא יחנק, אל תשכחו שסביר להניח שבשלב מסוים הוא ינסה לעבור בין שני ענפים במקום מהצרים בעולם וכנראה יצליח, אך הקולר שלו עלול להתפס, וזה מסוכן).
אז לאפשר לחתול שלכם לשוטט? התשובה תלויה בכם ובחתול שלכם. עליכם ללמוד אותו ואת האישיות שלו, האם טוב לו בבית, האם מסוכן לו בחוץ, אם אימצתם חתול שכבר נדרס בעבר – כל הכבוד, עשיתם חסד, אבל אל תתנו לו לצאת מהבית, במקרה כזה עדיף שתקנו לו חול מתגבש ושירותים לבית.

יש שלושה סוגי חול עיקריים:

  1. חול רגיל – הזול ביותר, דומה לזה שמוצאים בגינה, אותו צריך להחליף מידי שבוע לפעמים אפילו יותר, וצריך להחליף את כולו.
  2. חול מתגבש – יותר יקר, יוצר גבישים סביב שתן וצואה ולוכד אותם ואת הריח, רצוי להחליף מידי שבועיים ומידי יום להוציא את הגבישים שנוצרו
  3. חול קריסטל – זול יחסית, זה החול הנקי ביותר, גם הוא פועל בצורה הדומה לגבישים, אך ייתכן שהחתול שלכם יסרב להשתמש בו. בגלל המרקם הפלסטיקי שלו, החתול שלכם עלול לבחור את עציץ הסחלבים היפה שלכם במקום את השירותים שייעדתם לו.
אם אתם רוצים לחסוך, אל תפלו בפח של המחיר הזול של החול הרגיל – השקית תגמר לכם מהר מאוד, וכך גם תסבלו (כיוון שהוא החול הכי פחות נוח לשימוש מבחינתכם) וגם לא באמת תחסכו בכסף בראייה רחוקת טווח יותר. בדקו את חול הקריסטל – אם החתול שלכם יסכים להשתמש בו, הוא יהיה הפתרון הזול ביותר עבורכם, אם לא – אין לכם ברירה אלא לקחת חול מתגבש.

צעצועים

חתולים שונים אוהבים דברים שונים, אחד הצעצועים האהובים על חתולים הן חכות ולייזרים, כאלו שאתם צריכים לתפעל ולהזיז והחתול ירוץ אחריהם בריכוז ובנחישות אינסופית, כאילו הנוצה הקטנה שתלויה בקצה החכה עשויה מדג סלמון. אל תתפתו לקנות לחתול שלכם צעצועים יקרים ומפוארים, חתולים הם מאוד בררנים ויש סיכוי טוב שבכלל לא יסתכלו על צעצוע שהוצאתם עליו 50-150 שקלים, וממש חבל!
למעשה, סביר שאם תקנו חוט ותקשרו לו בקצה נייר, או חרוז, נוצה, כל דבר שיש לכם בבית ותנפנפו את זה קצת מולה חתול שלכם, הוא יגיב לזה בהתלהבות גדולה בהרבה משיגיב לכל צעצוע יקר שהוא. אפילו סתם לענף עם עלה שנפל מעץ ליד הבית. חתולים אוהבים משחקים וחשוב (וגם כיף!) לשחק איתם, אבל באמת שאין צורך להשקיע בכך כלכלית.
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו