בית >> בלוג >> מיסוי חנויות אלקטרוניות

מיסוי חנויות אלקטרוניות

חנויות אינטרנט הן דבר שהולך ונעשה קל יותר לפתוח. היום, להמון אנשים כר יש חנויות כאלו ולכן המיסוי לגביהן רלוונטי מאוד, כיוון שכל הרווחים הללו חייבים במס בישאל (בחו"ל המצב קצת שונה).
לכן, בגלל שהמצב נפוץ כל כך, צריך להבין טוב מאוד את המעמד המיסויי של הפעילות הזו.
ננעשה לעזור לכם להבין את המיסוי על ידי חלוקתו לשני חלקים: חנויות סחר וחנויות ייצור.

חנויות סחר וחנויות ייצור

חנויות סחר

חנות סחר היא חנות שבה המוצר לא עובר בכלל בישראל. למשל אם פתחתם חנות משקפיים באיביי, וכל מה שאתם עושים זה לקנות משקפיים מסין ולמכור בארה"ב אז נקרא לזה חנות סחר.

חנויות ייצור

חנות ייצור היא מצב שונה בוא המוצר עובר בישראל (בין אם הוא מיוצר כולו בישראל או שרק חלקו מיוצר בישראל). למשל, אם אתם קונים חולצות לבנות בסין, רוקמים עליהן משהו בישראל ומוכרים אותן לקנדה אזי אתם חנות ייצור. זה גם הדין במתן שירותים באינטרנט שכן השירות=ייצור. (כדוגמא, האתר של finupp ייחשב כחנות באינטרנט כיוון שהוא מעניק שירות) ואם למשל אתם מעצבים או מתכנתים ונותנים שירותים באינטרנט מעמדכם הוא של יצרן שמייצא את מוצריו לחו"ל.

הסברים – מה ההשלכות של כל זה על מיסים?

אם כך מה הדין?
מע"מ– לגבי חנויות סחר, מע"מ ימסה רק על הרווח ולא על כל הפעולה. זה אמנם תוצאה שאמורה להיות זהה גם לחנויות ייצור אולם בפועל לא תמיד אפשר לקבל חזרה את המע"מ ששילמנו על לספק הסיני.
מס הכנסה– מבחינת מס הכנסה הטיפול די זהה. מדובר במעבר משכיר לעצמאי ולכן הכל מחוייב בדיווח. השוני נובע מאופן הדיווח. בעוד שבחנויות סחר צריך לדווח על הרווח כרווח שנוצר בחו"ל ע"י תושב ישראל, הרי שבחנויות ייצור הרווח כולו נוצר בישראל.
מה ההבדל? שעבור חנויות ייצור ייתכן ותוכלו לדרוש הטבות מס משמעותיות כמו חוק עידוד השקעות הון שיכול להביא אתכם למס של 10% בלבד (כתלות באיזור המגורים).
ולכן מומלץ להתייעץ איתנו.
בנוסף, כדאי לשקול את העובדה שמס הכנסה השיק לאחרונה את טופס 137 דין וחשבון שנתי מקוצר לעצמאים.

דוגמא אמיתית מעולם המס

זה טופס מעולה למי שעושה "כסף קטן" באינטרנט שכן הוא מעניק פטורים והטבות כדי שלא תצטרכו להסתייע ברו"ח קטן. זכאים להגיש אותו מי שההכנסות שלו הם עד 60,000 ₪.
במסגרת החישוב של ה-60,000 לא סופרים את: הכנסות בן או בת הזוג, הכנסות מנדל"ן והכנסות משוק ההון אלא רק הכנסות נוספות מיגיעה אישית (בעיקר משכורת אבל גם שכר סופרים וכאלה).
אז למה זה רלוונטי? כי יש פה הטבה לחנויות סחר שיכולות לטעון שההכנסה זה רק הרווח, לעומת חנויות ייצור שההכנסה היא מוחלטת.
לדוגמה אם אני מנהל חנות באיביי שקונה משקפיים מסין ומוכרת לאמריקאים ובשנת המס קניתי משקפיים בשווי 30,001 ומכרתי ב-90,000 ₪, ייתכן שאוכל לטעון שההכנסה של האתר שלי שהוא רק מתווך היאפחות מ-60,000 ₪. בעוד שאם נתתי שירותים במרקטפלייס כמו fiverr אני בבעיה וחייב לדווח.
לא בטוחים מה לעשות? התייעצו איתנו.
מפעילים חנות אלקטרונית ברשת? מוכרים אונליין? בידקו זכאות להחזר מס הכנסה בחינם!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו