בית >> בלוג >> מדרגות מס – טפס את הדר...

מדרגות מס – טפס את הדרך שלך להחזר

מדרגות מס – שיטת המיסוי הפרוגרסיבי בארץ מונהגת היום שיטת מיסוי פרוגרסיבי. המשמעות של כך היא שחלוקת נטל המס לא מתפזרת באופן אחיד על פני כלל האוכלוסייה (לא כולם צריכים לשלם את אותו אחוז מס ממשכורתם), אלא ככל שהשכר של עובד מסוים עולה, כך גם המס שעליו לשלם עולה בהתאם.  שיטה זו מבקשת לעודד שיוויון. המדינה משתמשת בכספי המיסים על מנת לספק שירותים שונים שניתנים בחינם או באופן מסובסד ונצרכים בעיקר על ידי האוכלוסיות החלשות. כך מתאפשר לספק שירותים אלו מבלי להכביד על אנשים ששכרם נמוך.
מהן מדרגות מס? מדרגות מס הן דרוג שנקבע במדינה מסוימת (למשל בישראל) המשתנה בין אנשים בעלי הכנסות שונות לגבי כמות המס שעליהם לשלם. מדרגת המס תלויה באופן שבו נוצרה ההכנסה ובסכומה. 
איך אני יכול לדעת מה מדרגת המס שאני משתייך אליה? לשם כך אתם רק צריכים למצוא את השכר שלכם בטבלה שלמטה.שימו לב – מדרגות המס מחושבת באופן שנתי, הסכומים החודשיים הם לצורך המחשה בלבד.
מדרגת המס היא לא הגורם היחיד שמשפיע על חישוב המסבנוסף למדרגות המס, קיימים גורמים נוספים המשפיעים על חישוב המס של כל שכירה ושכיר במשק. אחד הגורמים המשמעותיים הם נקודות זיכוי עליהם תוכלו לקרוא במאמר נקודות זיכוי.
מדרגות 2017 מס מיגיעה אישית הכנסה מיגיעה אישית היא הכנסה שנוצרה מקבלת שכר או משכורת, הכנסות של עצמאי מעבודתו או קצבה, כלל תמורה שנתקבלה בצורה של סחורות ושירותים.
Select an Image
מדרגות מס 2017 שלא מיגיעה אישית
מדרגות מס שלא מיגיעה אישית הן כאלו שמקורן מנכסים ומהשקעות כגון ריבית, דיבידנד
Select an Image
תיאום מס – האם עבודה בשתי עבודות יכול לגרום למצב של שינוי מדרגת המס?כן, במצב בו הינך עובד בשתי העבודות השכר שמחושב לצורך מדרגת המס הוא סכום שתי המשכורות. לכן, הוא יכול להעלות או להוריד אותך מבחינת שייכותך למדרגת מס.
האם זכאות להחזר מס תקפה לכל מדרגות המס?החזר מס הוא כסף שמוחזר עבור מס ששולם, לכן, אם בעקבות נקודות זיכוי לדוגמא לא שולם כלל מס, גם אם ישנן נקודות זיכוי נוספות או סיבות נוספות להחזר, לא ניתן לקבל החזר, שכן מדובר בהחזר על מס ששולם ולא כסף שניתן בנוסף. עבור הכנסה נמוכה ישנו מס שלילי ומענקי עבודה שעשויים להיות רלוונטים.
כל מי ששילם מס בכמות שעולה או שווה להחזר המוערך, יוכל לקבלו בחזרה.
מה לגבי השנים האחרות?
  1. מדרגות המס להכנסה מיגיעה אישית לשנת 2013 ו-2014 הן:
Select an Image
  1. מדרגות המס להכנסה שאינה מיגיעה אישית לשנת 2013 ולשנת 2014:אם מלאו לאדם 60 שנה, מדרגות המס יהיו זהות למדרגות של הכנסה מיגיעה אישית (ראו טבלה לעיל).אם טרם מלאו לו 60 שנה, מדרגות המס על הכנסה שאינה מיגיעה אישית הן כדלקמן:
  2. אם מלאו לאדם 60 שנה, מדרגות המס יהיו זהות למדרגות של הכנסה מיגיעה אישית (ראו טבלה לעיל).
  3. אם טרם מלאו לו 60 שנה, מדרגות המס על הכנסה שאינה מיגיעה אישית הן כדלקמן:
Select an Image
מדרגות מס הכנסה לשנת 2012
Select an Image
  1. מדרגות המס להכנסה שאינה מיגיעה אישית לשנת 2012 הן:
Select an Image
מדרגות מס הכנסה לשנת 2011
  1. מדרגות המס להכנסה מיגיעה אישית לשנת 2011 הן:
Select an Image
  1. מדרגות המס להכנסה שאינה מיגיעה אישית לשנת 2011 הן:
Select an Image
 
 
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו