בית >> בלוג >> חשבון נפש כלכלי וקצת ע...

חשבון נפש כלכלי וקצת על החזר מס

6 עצות קלות ליישום להתנהלות כלכלית נבונה ושפויה

תחילת השנה האזרחית מהווה את אחת הנקודות בשנה בהן קל לנו יותר להחליט על כמה שינויים בחיים, ולהתחיל ליישם אותם. חלק מתחילים דיאטה חדשה, אחרים מתחילים לרוץ, אחרים נשבעים שלא לצעוק על הילדים לפחות ל- 30 יום, ויש כמה שגם מחליטים לייעל את ענייניהם הכלכליים. לכבוד ציון דרך זה, הכנתי רשימת טיפים שיעזרו לכם להתייעל ולהתנהל נכון יותר כלכלית.

1. תיוק תיוק ותיוק

אחד הדברים שגוזלים לנו לא רק המון זמן אלא גם גורמים להפסדים כספיים הוא בלגן בניירת. בין אם מדובר בזו המגיעה אלינו הביתה מודפסת בדואר ובין אם מדובר בחשבונות ומסמכים שונים המגיעים במייל. הקדישו כמה דקות בכל שבוע לתיוק המסמכים או הקבצים בצורה לוגית ונגישה. כך תבחינו בקנס ששכחתם לשלם, או בחריגות קיצוניות בחשבון החשמל, וכך גם תמצאו בקלות ובמהירות את כל המסמכים הדרושים לביצוע החזר מס.

2. סליחה לא הבנתי, תסביר לי שוב ולאט בבקשה

רבים מאתנו נמנעים מלטפל במשימות שונות בשל ביישנות ורתיעה מהתמודדות עם ו"תחקור" של נותני שירותים. השנה, החליטו שאתם עושים את זה, באדיבות אך בתקיפות, כי זו זכותכם המלאה לשאול שאלות ולקבל מידע מדויק מכל ספק לו אתם משלמים. אולי תופתעו, אך סביר להניח שאם פנייתכם תתבצע באדיבות ובענייניות, התגובה תהיה בהתאם. התעקשו להבין מהו בדיוק כל תשלום, כתבו הכל (או הקליטו) בררו האם יש הנחות, איך ניתן לשנות מסלול מסוים וכו'. יישמו החלטה זו מול פקיד הבנק, סוכן הביטוח, מזכירת בית הספר, העירייה, קופת החולים, מרכז החוגים, פקיד השכר בעבודה, הנציג של חברת התקשורת.

3. מתי אספיק את הכל??

אל תנסו לדחוס הכל בפרק זמן קצר. פרקו כל משימה לתתי-משימות, ושבצו לעצמכם לא יותר מ- 2 משימות (על כל תתי-המשימות שלהן) לשבוע אחד. עשו זאת לאחר שתתעדפו את המשימות. לדוגמא, בשבוע אחד החליטו שאתם מתמודדים עם נושא ספק ותשתית האינטרנט, ושבוע אחר כך מתחילים את תהליך החזרי המס, שבוע אחר כך תבטלו את כרטיס האשראי שהחלטתם שאינכם צריכים עוד וכו'.

4. אל תחכו שבית הספר יעניק לילדיכם חינוך כלכלי.

חינוך כלכלי לילדים הינו נושא רחב מאד עליו כתבתי בהרחבה בעבר. במסגרת ההחלטות לשנה החדשה, אני מציעה לכם להחליט שהשנה תקדישו קצת יותר תשומת לב לעניין זה, כמובן בהתאמה לגיל הילדים. לדוגמא, אם הגיעו לגיל 7 (כיתה ב) הציעו להורי הכיתה לאמץ את הקונספט של "מתנה במעטפה" במקום המתנות הרגילות (והיקרות!).

5. לאן נעלמו לי 500 ₪ שמשכתי אתמול??

אחד החורים השחורים הגדולים בניהול התקציב שלנו הוא הכסף המזומן שאנו מושכים מהכספומט. הוא תמיד נגמר מהר ואנו לא זוכרים על מה ולמה. הדרך הפשוטה ביותר לעקוב אחר הכסף הזה היא באמצעות רישום בפנקס (או בסמארטפון) של כל אותן הוצאות ששכחנו לבקש עבורן קבלות או שלא ניתן לקחת קבלות (בייביסיטר, דמי כיס וכו') ושמירת קבלות על כל קנייה במזומן. תופתעו לגלות שאחרי כמה שבועות הרישום עצמו יפחית את נפח ההוצאות שלכם.

6. אתם יותר יצירתיים ממה שנדמה לכם.

אחת הדרכים לשינוי וקיבוע הרגלים היא על ידי הפעלת שריר היצירתיות המחשבתית שלנו, שאצל רובנו נדמה שהינו רדום מגיל מסוים. שריר זה יכול מאד להועיל בצמצום ההוצאות המשתנות, וגם למציאת דרכים להגדלת ההכנסות, אם על ידי פעולות חד-פעמיות כמו מכירת חפצים לא רצויים והגשת בקשות להחזרי מס או פעולות מתמשכות כגון עבודה נוספת שלא גוזלת מכם זמן רב מדי.
הכותבת, דבי קצב, היא יועצת לתכנון כלכלי אישי ומומחית לכלכלת המשפחה
בידקו עכשיו זכאות להחזר מס הכנסה בחינם!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו