בית >> בלוג >> החזר מס על סיום לימודי...

החזר מס על סיום לימודים

השכלה אקדמית היא דבר חשוב, גם עבור הפרט שעבורו נפתחות אפשרויות עבודה טובות יותר, ובשכר גבוה יותר; אך גם עבור המדינה. אוכלוסייה בעלת השכלה גבוהה היא חיונית לצורך פיתוח הכלכלה המקומית ולכן המדינה מעודדת את הציבור לצאת וללמוד באמצעות הטבות מס (/החזרי מס על סיום לימודים) לבוגרי תואר או לימודים מקצועיים. אך מסתבר שלא כולם מודעים לכך שמגיעים להם החזרי מס עבור הלימודים. 
על פי שיטת המס הנהוגה בישראל, ישנן נקודות זיכוי המופחתות מחבות המס של הנישום. נקודות הזיכוי מוענקות בנסיבות שונות, סיום לימודים אקדמיים הוא אחת הסיבות המזכות את השכירים בנקודות מס. 
כל מי שסיים לימודים אקדמיים, במוסד להשכלה גבוהה המוכר בישראל, זכאי לנקודות זיכוי. הטבת המס מוגבלת בזמן ומשתנה בהתאם לתואר, אך גם מעניקה לכם גמישות באופן מימוש הזכות. מייד נרחיב בנושא. נקודות הזיכוי נקבעות על פי המידע שמילאתם בטופס 101, אך גם אם לא העברתם את הפרטים בזמן ולא נהניתם מהטבת המס, זיכרו כי ניתן לתבוע החזרי מס עד 6 שנים לאחור מתום תקופת המס.
החזרי מס על סיום לימודים יכולים להיות סכום מכובד, ובהחלט מגיע לכם לקבל את הכסף הזה. השקעתם הרבה בלימודים, נלחצתם בין עבודה ללימודים, חייתם בדוחק ועכשיו מגיע לכם לקטוף את הפרות על כל המאמץ.

נקודות זיכוי לתואר אקדמי

מי שסיים לימודי תואר ראשון, החל משנת 2014 ואילך, זכאי להטבת מס של נקודת זכות אחת. שווי ההטבה הוא 2,628 ש“ח לשנה והמשמעות היא שסכום זה מקוזז מסכום המס שעליכם לשלם. זכות זו ניתנת החל משנת המס שלאחר השנה שבה הסתיימו הלימודים, או השנה שאחריה. זכאות זו ניתנת למשך שנה אחת. 
שימו לב לנקודה המעניינת - אם למשל סיימתם תואר ראשון במהלך שנת 2018, ניתן לקבל את ההטבה בשנת המס 2019 או 2020, לפי בחירתכם. הנקודה הזו חשובה מאוד מכיוון שבעזרת תכנון מס נכון ניתן למקסם את ההטבה. מסיימי תואר ראשון מצפים למצוא עבודה טובה ושכר גבוה, אך כולנו יודעים שלא קל למצוא עבודה מייד בסיום התואר ואתם עשויים למצוא את עצמכם ממשיכים לעבוד בעבודות זמניות עם שכר נמוך, גם בחודשים שאחרי התואר. כך שאולי עדיף לממש את הטבת המס בשנה השנייה. הסיבה לכך היא שבהכנסות הנמוכות חבות המס שלכם יכולה להיות פחותה מסכום הזיכוי. 
ומי לגבי תחומים הדורשים התמחות? עורכי דין, רואי חשבון ובעלי מקצועות הדורשים תקופת התמחות יכולים לדחות את מימוש ההטבה לשנה שלאחר שסיימו את ההתמחות, אך על ההתמחות להתחיל בשנת המס שבה הסתיימו הלימודים או לכל המאוחר בשנת המס שאחריה. כולנו יודעים שהשכר בתקופת ההתמחות הוא נמוך במיוחד, ולכן סביר להניח שכדאי לדחות את מימוש ההטבה. 

נקודות זיכוי לתארים מתקדמים

גם לימודי תואר שני מעניקים הטבות מס של חצי נקודת זכות. הטבת המס ניתנת למשך שנה אחת וניתן לממש אותה בשנת המס שלאחר סיום התואר, או בשנה שלאחריה, באופן דומה ללימודי התואר הראשון. אותו הדבר לגבי מקצועות הדורשים התמחות, ניתן לדחות את ההטבה לשנה שלאחר סיום ההתמחות, שזוהי האפשרות המשתלמת במקרים בהם חבות המס שלכם בשנה של סיום התואר היא נמוכה מסכום ההטבה. 
ההטבה ניתנת גם לאלו אשר סיימו לימודי תואר שלישי במסלול לימודים ישיר לתואר שלישי והיא מתווספת לנקודת הזיכוי של התואר הראשון. 

החזרי מס עבור לימודי רפואה ורפואת שיניים

מי שסיים לימודי רפואה או רפואת שיניים, זכאי לנקודת זיכוי בשנה שלאחר סיום התואר או בשנה שלאחר מכן, ועוד שנה אחת עם חצי נקודת זיכוי לאחר מכן. לדוגמה - אם סיימת את לימודי הרפואה בשנת 2015, תוכל לבחור האם לממש את נקודת הזיכוי בשנת 2016, או 2017. אם בחרת לממש אותה בשנת 2016, בשנת 2017 תהנה מחצי נקודת זיכוי. אם בחרת לממש את נקודת הזכות בשנת 2017, את חצי נקודת הזכות תקבל בשנת 2018. 
נקודות הזיכוי הן מצטברות, כלומר אפשר ליהנות במקביל מההטבה עבור תואר ראשון וגם שני, אך לא ניתן לקבל בו זמנית הטבה עבור לימודי מקצוע. 

החזרי מס על לימודי מקצוע

גם לימודי מקצוע מזכים אתכם (תושבי ישראל) בהטבת מס. על מנת לקבל את הטבת המס יש לעמוד בשלושת תנאי הזכאות:
  1. סיום לימודים בהיקף של 1700 שעות.
  2. העובד אינו נהנה במקביל מנקודות זיכוי עובר תואר ראשון או שני.
  3. העובד קיבל תעודת מקצוע המוכרת על ידי מוסד ממשלתי. 
החל משנת 2018, מסיימי לימודים מקצועיים זכאים לנקודת זיכוי אחת למשך שנה, אותה ניתן לממש בשנת המס שלאחר סיום הלימודים או בשנה שאחריה. למעשה כבר בשנת 2013 ניתנו נקודות זיכוי בגין לימודים מקצועיים, אך הנקודות חושבו בשיטה שונה. לכן כל מי שסיים לימודים משנת 2013 ואילך זכאי להחזרי מס. 
אם סיימתם לימודים אקדמיים או לימודי מקצוע, ולא הגשתם את תעודת סיום הלימודים למעסיק, לא תוכל ליהנות מנקודת המס. אך גם אם עברו שנים עדיין לא מאוחר לדרוש את מה ששלכם. את החזרי המס ניתן לדרוש עד 6 שנים מתום שנת המס. אם אתם אנשים העסוקים בקריירה ואין לכם זמן לברר ולבדוק מה מגיע לכם, פנו לחברת פינאפ ונעזור לכם לקבל את שמגיע לכם ללא מאמץ מצידכם. 
סיימת את התואר? למדתם מקצוע? בקשו עכשיו החזר מס הכנסה, בידקו זכאות ללא עלות לפני שמתחילים!
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו