בית >> בלוג >> החזר מס לחיילים משוחררים

החזר מס לחיילים משוחררים - איך זה עובד

אם סיימת שירות צבאי או לאומי בישראל, אתם זכאים לא רק להטבות מס אלא גם להחזרים אפשריים. חיילים משוחררים שמסיימים את שירותם הצבאי /הלאומי  וחוזרים לחיים אזרחיים, מקבלים זכויות והטבות ספציפיות מעבר לפיקדון שהם מקבלים בשחרור. במאמר זה זה נדבר על החזרי מס לחיילים משוחררים, למי מגיע וכיצד מקבלים.

החזרי מס לחיילים משוחררים

בישראל כל התושבים מחויבים בתשלום מס הכנסה, אך חיילים משוחררים נהנים מפטור בשל מענק השחרור. עם זאת, כאשר הם משתלבים מחדש בחיים האזרחיים: נרשמים ללימודים, משלמים שכר דירה ועובדים בעבודה אזרחית -  החיים בחוץ מציבים לא מעט אתגרים חדשים. מתוך הכרה במכשולים הכלכליים הללו, הציגה המדינה הטבות מס - נקודות זיכוי שנועדו להפחית את תשלומי המס השנתיים למשך 36 חודשים.

שווי נקודות זיכוי מס

נכון לשנת 2023, כל נקודת זיכוי שווה ערך ל-235 ₪ לחודש ול-2,820 ₪ לשנה. נקודות אלו מתווספות לזיכויים אוטומטיים שמקבלים כל התושבים. חיילים משוחררים יכולים לתבוע הטבות אלו עד 36 חודשים לאחר השחרור, תוך הנחה חודשית בתשלומי המס.

תנאי זכאות להטבות

תנאי הזכאות משתנים בהתאם לסוג ומשך השירות:
 
●       שירות לאומי (בנים ובנות) 12 חודשים: נקודת זיכוי אחת
●       שירות לאומי (בנים ובנות) 24 חודשים: 2 נקודות זיכוי
●       חיילים 12 - 22 חודשים: נקודת זיכוי אחת
●       חיילים בני 22 חודשים ומעלה: 2 נקודות זיכוי
●       חיילים 12-23 חודשים: נקודת זיכוי אחת
●       חיילים בני 23 חודשים ומעלה: 2 נקודות זיכוי
כל החיילים, ללא קשר לשירות, זכאים לנקודות זיכוי בהתאם לקריטריונים המפורטים.

הגשת בקשה להטבות או החזרים

חיילים משוחררים אשר עובדים כשכירים יכולים לפנות למס הכנסה בצירוף תעודת שחרור וטופס 101 מהמעסיק שלהם על מנת לקבל את ההטבות. חיילים משוחררים אשר פתחו עסק עצמאי יכולים לכלול פרטים אלה בדוחות מס ההכנסה השנתיים שלהם ולהיעזר ברואה חשבון לקבלת כל ההטבות וההחזרים באופן מקסימלי.

הגשת בקשה להחזר מס

בקשות להחזרי מס ניתן להגיש באופן מקוון, בסניף רשות המיסים הקרוב או באמצעות הדואר. המסמכים הנדרשים כוללים טופס 135 (טופס בקשה להחזרי מס), טפסי 106 לשנה הרלוונטית ותעודת השחרור.
 

תביעה להחזרים רטרואקטיביים

ניתן להגיש בקשות להחזרי מס רטרואקטיביים לאחר עדכון פרטי המס. הבקשה יכולה לחזור עד 6 שנים אחורה, ומספקת הזדמנות לתבוע החזרים עבור שירות צבאי החל משנת 2016.
 
לסיכום, בישראל, החזרי מס לחיילים משוחררים היא דרך משתלמת להרוויח כמה אלפי שקלים. אם אתם בטווח של שלוש שנים מהשחרור, ודאו שאתם מקבלים את הנחות המס הראויות להם אתם זכאים. פנייה לבדיקת זכאות  בפינאפ חברת החזרי מס דיגיטלית מבית מיטב יכולה לייעל את תהליך הבקשה, שעלול להוביל להחזר משמעותי אף יותר.
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו