בית >> בלוג >> החזר מס על רילוקיישן -...

רילוקיישן ובקשות החזרי מס הכנסה

'כל העולם כולו גשר צר מאוד' ואכן נדמה שכמו במילות השיר הידוע, העולם הפך להיות כפר גלובלי אחד גדול. רילוקיישן היא תופעה מאוד נרחבת ונפוצה ברחבי העולם. כמובן תופעה זו לא פוסחת גם עלינו הישראלים. מדי שנה יוצאים את הארץ אלפי ישראלים במסגרת תהליך המכונה רילוקיישן. חלקם עושים זאת למטרות אקדמיות וחלקם למטרות עבודה. בתוכם יש כאלה שעובדים בחו"ל בעבור חברות זרות וכאלה שנשלחו על ידי מעסיקם הישראלי לעבוד בעבור החברה מעבר לים. המשותף לכולם ללא יוצא מן הכלל, שינויים במס ההכנסה.
אצל רבים מאותם ישראלים שעובדים ומתגוררים בחו"ל נוצרת תופעה של כפל מס. המשמעות היא שלמרות שאותו עובד חי ומשלם מסים על פי חוקי המדינה אליה עבר לגור, הוא עדיין משלם בנוסף גם מיסים בעבור מדינת ישראל. 

אז איך למעשה אני יודע אם אני זכאי להחזר מס במקרה כזה?

חשוב להבין שסוגיית מיסוי בינלאומי עשוייה להיות משימה מורכבת המצריכה הרבה ידע. על כן זכאות להחזר מס על רילוקיישן, תלוייה במספר גורמים משתנים.
הראשון שביניהם הוא אמנת מס בינלאומית. אלה הם בעצם הסכמים בין מדינות שיש בהן זיקה דיפלומטית ברמה כזו או אחרת. כשהמטרה המרכזית של אותה אמנה, היא למנוע מצבים של כפל מס אצל אזרחים עם אזרחות מסויימת ששוהים ועובדים במדינה אחרת. בהתאם להסכמי האו"ם ומדינות הoecd, אמנות המס מבוססות על הסכמים בין המדינות על מנת שאלה יוכלו להוות חוק ברזל וגושפנקא ומעל לדין הפנימי של כל מדינה ומדינה באופן ספציפי. ישראל חתומה כיום על אמנות מס עם עשרות מדינות. חשוב להבין שמדיניות מיסוי היא דבר משתנה ממדינה למדינה ועל כן גם חוקי וחבות המס משתנים .  לכן בבואכם להגר למדינה זרה למטרות עבודה, בדקו היטב מראש איזה הסכמים בנושא המיסוי קיימים בין ישראל לאותה מדינה , על מנת שתוכלו במידת הצורך לדרוש ולקבל את החזר המס על רילוקיישן, במידה וחוייבתם לשלם פעמיים, גם במדינת המקור בה אתם עובדים וגם במדינת המוצא – ישראל.
לצורך הדוגמא, ישראלי שחי באחת ממדינות אירופה לה הסכמי אמנת מס איתנו ומשלם בארץ דמי ביטוח לאומי, זכאי לקבל החזר מהביטוח בישראל מאחר והוא כבר משלם מיסים על פי חוק במדינה בה הוא גר וכתוצאה מכך משלם שם גם ביטוח לאומי על פי חוקי אותה מדינה. כלומר, כל תשלום כפול של מיסים הן בישראל והן במדינה איתה יש לנו הסכם אמנה בנושא, עשוי להביא לזכאות להחזר.
גורם נוסף שצריך להתחשב בו הווא האם אותו ישראלי עובד בעבור חברה זרה או שמא מועסק על ידי חברה ישראלית. מאחר והדין לגבי כל אחת משתי האופציות הוא שונה לחלוטין. 
כמובן שהחזר מס שנתי נקבע קודם כל פרופורציונלית על ידי חישוב גובה המס שהייתם אמורים לשלם בעבור הכנסותיכם ובהתאם לתלוש המשכורת והפער בין אותו תחשיב למה ששילמתם באמת בפועל. הסוגייה הזו יכולה להיות מורכבת ולעתים אף מתישה בירוקרטית מאחר וכל מקרה הוא לגופו. לכן חשוב לשמור את כל המסמכים הדרושים והרלוונטיים המעידים שאכן שילמתם מיסים בעת שהייתכם באותה מדינה זרה. 
מסיבות אלה, קשה לקבוע או לאמוד מראש כמה החזר מס מגיע לכם בעבור אותה שנה או שנים רלוונטיות בהן שילמתם כפול. חשוב להיות מסודרים ולבצע את כל החישובים והבדיקות הנדרשות מאחר והחזר שכזה יכול להגיע גם עד לאלפי שקלים בשנה.  את זה תוכלו למחשבון החופשי שלנו לבצע עבורכם.
בזהה למדיניות החזרי מס לשכירים בתוך ישראל, גם עבור עובדים מחוצה לה, קיימת מגבלת זמן של שש שנים. החוק באופן מפורש נותן זכאות של עד שש שנים לבקשת החזרי מס רטרואקטיבי בעבור אותה שנת מס אמורה. ישראלים רבים השוהים ועובדים בניכר משך שנים רבות, נוטים להתעלם מעובדה זו ולעתים 'מתעוררים' מאוחר מדי בתום אותן שש שנים מדוברות. 
לסיכום, התנהלות מול רשות המסים יכולה להיות דבר מתיש ומסובך. קל וחומר אם אתם גרים בחוץ לארץ. אך במידה ואתם מקפידים לשמור על כל אותם טפסים ומסמכים המעידים על חבות המס שלכם באותה מדינה, המלאכה שלכם תהיה קלה בהרבה. דעו את זכויותיכם והיו עירנים על מנת לא לפספס ולהפסיד את הכסף שמגיע לכם. במקרים נוספים של שאלות ובירורים – התניעו תהליך החזר מס, בידקו את הזכאות וקבלו עד אלפי שקלים חזרה ממס ההכנסה בישראל.
רילוקיישן? בידקו זכאותכם להחזרי מס הכנסה אונליין
Select an Image
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו