בית >> בלוג >> התנהלות כלכלית שפויה ב...

התנהלות כלכלית שפויה בחגי תשרי

תכננו את ההוצאות מראש לשלושת החגים, אל תתפתו לקנות מוצר חשמלי או ריהוט רק בגלל שהם במבצע, חישבו באופן יצירתי על מתנות, וכך גם לגבי הלוואות

רק סיימנו את החופש הגדול וההצטיידות לשנת הלימודים, והופה! אנחנו כבר בחגי תשרי. רוב המשפחות ימצאו את עצמן מוציאות מאות ואפילו אלפי שקלים יותר מחודש "רגיל", על מוצרי מזון וניקיון, חופשות, בילויים, מתנות, בגדים, קייטנות, שיפוצים, כלי בית ועוד.
קל מאוד להיסחף באווירת הקניות לחג ולבזבז כסף, שהרי "כל כך קל להיות מאושר", לא? הפרסומות והמבצעים מפתים מאד וצצים בכל מקום, כולם מתייעצים ומייעצים מה לקנות, מעלים תמונות ברשתות החברתיות של רעיונות למתנות וחופשות. קשה להישאר אדיש ומחוץ לחגיגה הצבעונית הזו.
אבל למי שהחליט הפעם לעשות את זה אחרת, הנה 6 טיפים:
  • תכננתם מראש? שבו ונסו לתכנן מראש ועד כמה שאפשר את כל ההוצאות הקשורות בחג. בין אם אתם מארחים ובין אם לא, הכינו רשימה מפורטת של כל מוצרי המזון שתצטרכו במהלך החגים, לכל הארוחות שאתם מתכננים וגם עבור בילויים מחוץ לבית, כולל מצרכים ייחודיים למתכונים מיוחדים שברצונכם להכין. בדקו קודם כל מה יש לכם כבר בבית, והכינו רשימה רק של מה שבאמת אין והיצמדו לרשימה במהלך הקנייה. באופן דומה, אם תתכננו ותזמינו מראש כרטיסים עבור בילוי החג (שלא לדבר על חופשות), בטוח תמצאו דילים במחירים טובים יותר מאשר אם תשאירו את זה לרגע האחרון. כנ"ל לגבי קייטנות לילדים במהלך סוכות, הן בדרך כלל מציעות מחירים טובים לנרשמים מראש.
  • קניות הכרחיות או קניות סתם? לפני שאתם מתחילים את הקנייה – כל קנייה, בין אם מדובר במזון או בבגדים – עצרו לרגע וחישבו האם אתם באמת צריכים את זה? האם מדובר במשהו חיוני ובסיסי הנחוץ עכשיו, עבור החג? והאם צריך את כל הכמות שהכנסתם לעגלה?
כך למשל, מצרכים המשמשים לארוחות החג הם מוצרים חיוניים, אך קניית כמות גדולה של עוגיות ומתוקים על בסיס דבש היא מיותרת, כי סביר להניח שהן ימאסו על כולם עוד לפני סוף החגים. ובמחלקת כלי הבית – האם אתם באמת צריכים סט חדש של צלחות/סירים/סכו"ם כי הסט שיש לכם נשבר/אבד או שסתם "בא לכם" משהו חדש ומעוצב יותר על שולחן החג?
  • סקר עשיתם? אל תתפתו לקנות משהו רק כי הפרסומת תפסה את עיניכם והמחיר או המבצע "נראים" לכם שווים. כמו שתמיד ממליצים, התחילו בסקר שוק והשוואות מחירים. מאד קל לעשות זאת בימינו, כולל השוואות של סלי מזון. כאשר מדובר בקנייה של מוצר יקר לבית, כמו כלי חשמל גדולים או ריהוט, ודאו כי אתם יודעים מה המחיר שלו בשוטף, במיוחד אם המבצע הינו באחוזי הנחה, שכן לרוב מעלים את המחיר "הרגיל" בחגים כך שההנחה היא לא אמיתית למעשה.  שימו לב במיוחד לאותיות הקטנות שעשויות לשנות את כל התמונה ולהיות הגורם שבגינו לא תוכלו לקנות את מה שרציתם במחיר שחשבתם.
  • אוהבים מתנות? אני מאד בעד חשיבה יצירתית במיוחד בכל הקשור במתנות. מעטות הן המתנות שקולעות בול לטעם ולצרכים של המקבל, ושמחירן שפוי. עדיף להשתתף במרכיבי הארוחה אליה אתם מוזמנים (כל עוד זה נעשה בשיתוף המארחים). אם זה לא מתאים ואתם ממש חייבים או רוצים להביא מתנה, העדיפו קניית מתנות מקוריות מיוצרים עצמאיים בדוכנים או במכירות ביתיות חפשו כאלו המציעות מוצרים בטווח מחירים נוחים. אמנם קשה יותר להחליף מתנות מסוג זה כי לא מדובר ברשת בפריסה ארצית, אך סביר להניח שמקבלי המתנה לא ירצו לעשות כך ממילא, משום מדובר במתנות מיוחדות ולא סתמיות.ומה לגבי מתנת חג לילדים שלכם? הילדים שלי יודעים, לדוגמא, שמתנות מקבלים, מלבד ביום הולדת, רק בחגים הראשיים, כאשר יש שווי מקסימלי של עד 100 ₪, קיימת אפשרות צבירה לאורך השנה, אנו לא מסכימים אוטומטית לכל בחירה שלהם, וסקר מחירים הינו דבר בסיסי. מצאו לעצמכם את המנגנון המתאים לכם, לגיל הילדים ולתקציב שלכם. לטעמי, המתנה הגדולה ביותר שאפשר לתת לילדים היא לשבת ולשחק איתם באמת, ללא הסחות דעת, יותר מ- 10 דקות.
  • יוצאים לבלות? בתחום הזה במיוחד, חיוני לתכנן מראש ולרכוש מראש כרטיסים. ראשית זכרו שאין צורך לבלות באטרקציה בכל יום חופש מימי החג. שנית, יש פעילויות חינמיות רבות בתקופה זו, וקל למצוא אותם באינטרנט. זו גם תקופה שקצת יותר נעים לבלות בחוץ, בגינות, בפארקים ובחופי הים.
  1. הלוואה כבר לקחתם? אם אתם חושבים לקחת הלוואה כדי לעבור את תקופת החגים ללא מינוס, זכרו שבאוקטובר תצטרכו להתחיל להחזיר את ההלוואה. בדקתם האם אתם יכולים להרשות לעצמכם את ההחזר החודשי במסגרת התקציב החודשי שלכם? האם השוואתם מספר מקורות הלוואה: הבנק, כרטיס האשראי שלכם, מיזמי הלוואות חברתיות כגון בלנדר וטריא? האם אתם לוקחים סכום מינימלי או מגדילים כי" נותנים לכם"?
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו