בית >> בלוג >> נקודות זיכוי מס לחיילי...

נקודות זיכוי במס לחיילים משוחררים

במשך 36 החודשים הראשונים שלאחר שחרור של חייל\ת מן השירות הסדיר (שירות קבע אינו נכלל בחישוב השירות הסדיר), הוא\היא זכאי\ת לנקודות זיכוי לחיילים על הכנסה מיגיעה אישית (מעבודה אישית של האדם, דברים שהם בגדר עבודה רגילה, יגיעה אישית איננה כוללת הכנסה משכר דירה לדוגמא.) בכל תחום עיסוק ובכלל הענפים!

מי זכאי להטבה?

כל מי שסיים שירות סדיר – כלומר, סיים שירות בצה"ל, במשמר הגבול או במשטרה, גם שירות התנדבותי ושירות לאומי נכללים תחת ההגדרה הזו.
נקודת זיכוי פירושה הפחתה מסכום המס שאת/ה חייב/ת בו. שווי נקודת זיכוי חודשית, נכון לינואר 2015, עומד על 218 ₪.

לכמה נקודות זכאים חיילים ששירתו?

1. חייל ששירת 23 חודשים מלאים לפחות וחיילת ששירתה 22 חודשים מלאים לפחות זכאים ל-2 נקודות זיכוי (ששוות יחד הוא 436₪ נכון לינואר 2015).
2. חייל ששירת פחות מ-23 חודשים מלאים וחיילת ששירתה פחות מ-22 חודשים מלאים זכאים לנקודת זיכוי אחת (ששווה 218₪ נכון לינואר 2015).

איך מקבלים את נקודות הזיכוי?

בעיקרון, כשכיר, המעסיק יכול לתת לך את נקודות הזיכוי כנגד הצגת תעודת שחרור ו/או סיום שירות, אך במידה ולא עשה זאת, ניתן לדרוש את הכסף כהחזר מס לחיילים משוחררים. (תוכל לעשות זאת בקלות דרך כניסה לשירות של finupp)
 עצמאי/ת ידרוש/תדרוש את הזיכוי המגיע לו/ה במסגרת הדוח השנתי אותו הוא/היא מגיש/ה ויצרף/תצרף אליו את תצלום תעודת השחרור או סיום השירות. 
אולי גם יעניין אתכם: החזר מס על מילואים.

תיאום מס והקלות במס

מס הכנסה מחושב לפי הכנסה שנתית (שנת המס מתחילה ב- 1 בינואר ומסתיימת ב- 31 בדצמבר). התוצאה היא שאם לא היו לך הכנסות מתחילת שנת המס והתחלת לעבוד רק לאחר חודש ינואר, אתה זכאי/ת לתשלום מופחת של מס מהמשכורת החודשית. המס המנוכה יוקטן בהתחשב במספר החודשים בהם לא הייתה לך הכנסה חייבת במס.
עיסוק בשני מקומות עבודה, תופעה שמאוד נפוצה לחיילים שזה עתה השתחררו, מביאה פעמים רבות לצורך בתיאום מס.).
המידע המוצג אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ואינו מהווה תחליף לייעוץ מס, ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ אישי, המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. אין בשירות משום המלצה או חוות דעת ואינו בא במקום שיקול דעת עצמאי של המשתמש. אין באמור משום הבטחת תשואה או רווח ו/או הצעה לרכישת שירות. ייתכן שבמידע המוצג נפלו שיבושים ו/או שגיאות ו/או טעויות ו/או אי דיוקים אשר החברה אינה נושאת באחריות להם.

החזר המס שלכם מחכה

היכנסו עכשיו וגלו כמה כסף מגיע לכם.

בדקו עכשיו